• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Átláthatatlan az egészségügyi kampányok finanszírozása

Lapszemle Forrás: Világgazdaság Online

Egymilliárd vagy 33 millió ment népegészségügyi kampányra?

Nagyjából egymilliárd forintot költött eddig egészségügyi célú társadalmi programok támogatására az egészségügyi államtitkárság. A nevével fémjelzett országos kampányokra ennek állítólag csak a töredékét fordította. Minimális állami és maximális vállalati források mozgósításával folytak és folynak a jövőben is az olyan országos népegészségügyi kampányok, mint amilyen a közelmúltban az influenzajárvány megelőzése érdekében indult – közölte érdeklődésünkre az egészségügyért felelős államtitkárság. Mint mondták: a kampányok finanszírozását vállalatok és civil szervezetek végzik – olvasható a Világgazdaság – online oldalán.

A lap megkeresésére két cégnél is úgy nyilatkoztak: mindössze néhány millió forintot adtak az általuk támogatott kampányhoz. Az államtitkárság azonban arról tájékoztatta a lapot, hogy az elmúlt két évben hozzávetőleg egymilliárd forintot költött egészségügyi célú társadalmi programok támogatására társadalmi, civil és non-profit szervezetek bevonásával. 2011-ben és 2012-ben összesen 46 civil szervezet programját támogatta. Ebben az időszakban 13 országos népegészségügyi kampány zajlott, ezek mindegyikénél vagy támogatóként, vagy megbízóként szerepel a Szócska Miklós vezette államtitkárság. Ennek ellenére ennek csak két akció kapott kiemelt támogatást: a dohányzás-ellenes kampány 21 millió, a „Mozdulj Mama" idősek sportnapja program pedig 12 millió forintot. „Független szakértők szerint az eddigi figyelemfelkeltő akciók 2012-ben 250 millió forint médiaértéket jelentettek, ami lassan nagyobb érték, mint amennyit az ágazat húsz év alatt népegészségügyi kommunikációra fordított – húzta alá az ágazati vezetés.

Idén újabb kampányok várhatók. Az eddigieket döntő részben a PlanB Média Kft. bonyolította, ennek ellenére az Államtitkárságnál azt közölték: sem nekik, sem az Emberi Erőforrás Minisztériumának nincs szerződésük a céggel. Az ügynökség proaktív módon szállít be komplett kampányokat úgy, hogy azok a finanszírozása is megoldott. Ezzel szemben Palatinus Woth Márton, a PlanB Média vezetője azt közölte a kreativ.hu oldalán, hogy az eddig szétaprózott …vállalati kommunikációs és PR-programokat az Egészségügyi Államtitkárság … saját maga kezdte integrálni az állami programokkal és kommunikációs felületekkel.