Hét napig se személyesen se telefonon nem érte el a beteg a háziorvosát, utána indoklás nélkül visszautasította a kérését.
Sok beteg sérelmezi, hogy napokig nem éri el a háziorvosi rendelőt. A Magyar Orvosi Kamara (MOK) Háziorvosi Csoportja nem véletlenül kért türelmet a betegektől nemrég. A Magyar Hang orvosokat és betegeket kérdezett a tapasztalatokról.
– Személyesen vagy telefonon nem tudtam elérni a háziorvost. Jelentkezett nálam egy migrénes fejfájás, magánrendelésen javasolták, hogy kérjek tőle egy beutalót laborra. Hét nap után válaszolt, hogy nem tartja indokoltnak, semmi kifejtés. Addigra már tárgytalan volt, mert inkább kifizettem a magánban a vérvételt is, ahonnan továbbirányítottak neurológiára – meséli a harmincas éveiben járó András (nevét megváltoztattuk) arról, hogy mi a problémája budapesti háziorvosa működésével.
A páciensek tapasztalatai szerint ugyanakkor sokat számít, hogy mennyire igazodik el az orvos a digitális világban, és hogy hány asszisztenst tud felvenni maga mellé. De hiába van az orvosnak több segítsége: a kétségbeesett betegek továbbra is magával az orvossal szeretnének beszélni.
• Miért nem veszik fel a háziorvosok a telefont?
• Vajon használ a miniszter által elrendelt „visszahívási kötelezettség”?
• Kik jönnek el az orvosok tapasztalatai szerint az oltási napokra?
• Milyen pluszfeladatokat jelentenek a koronavírusos páciensek?
• Mitől boldogulnának jobban a terheléssel a rendelők?
A teljes cikket a Magyar Hang január 14-én megjelent 2022/3. számában találja