A beteg állapotából is kifolyólag előfordulhat, hogy érzékenyebben reagál egy nem szándékos, sértőnek vélt megjegyzésre, hangnemre.
Sárosi Zsuzsanna arra ébredt, hogy ökölnyire dagadt a torka, tüszős mandulagyulladása van. A békéscsabai felnőtt ügyeletre ment be, ahonnan szerinte szinte kidobták, de végül ellátták.
Hajnalban felébredtem, fájlaltam a mandulámat, ökölnyire dagadt, tudtam, hogy tüszős gyulladásom van – kezdte a történetet Sárosi Zsuzsanna. A 21 éves békéscsabai hölgy elmondta, amikor lefeküdt, még nem volt semmi probléma. Évekkel ezelőtt egy hetet töltött kórházban ezzel a panasszal, azóta előfordul, hogy egyik pillanatról a másikra bedurran a torka. Mint most – olvasható a Békés Megyei Hírlap – online oldalán.
Éjjel 1 óra 41 perckor becsöngettem a felnőtt ügyeletre, ahol a nővér szinte kidobott, hogy miért ilyenkor megyek be, mi a panaszom a lázon kívül. Belém kötött, én honnan tudom, hogy tüszős mandulagyulladásom van?! – sorolta. Percek múlva előkerült az orvos, aki, a nő szerint, hasonló hangnemben fogadta. Sárosi Zsuzsanna azt mondta sztetoszkóppal nem is vizsgálták meg, hogy szabadak-e a légutak, csak a torkát és vérnyomását nézték meg.
Mutatta az ambuláns lapot, melyből kiderül: tényleg gyulladtak voltak a mandulái, gennyes lepedék volt rajtuk. Mint fogalmazott, az orvos által elvégzett munkával összességében nem volt probléma, inkább csak a hangnemmel – hiszen fizeti a társadalombiztosítást, nem is ok nélkül ment be. A felírt gyógyszert az éjszakai ügyeleten kiváltotta és beszedte, el is múltak a panaszai.
- Elnézést kérek a betegtől az ügyeletes orvos nevében is, ha sérelem érte az ellátásban, az esetleg nem megfelelő hangnemért. Leszögezném: mindenkinek joga van a minél gyorsabb és szakszerű ellátáshoz, de hogy milyen vizsgálat szükséges, az orvos felelőssége, joga eldönteni. Itt szakszerű ellátást kapott a beteg – hangsúlyozta dr. Ferenczi Attila ügyeletvezető-helyettes orvos.
A beteg állapotából is kifolyólag előfordulhat, hogy érzékenyebben reagál egy nem szándékos, sértőnek vélt megjegyzésre, hangnemre. Ezért az egészségügyi személyzetnek is törekednie kell az udvarias megszólalásra. Az időnkénti túlhajszoltság vagy az éjszakai órák hatására lehet, hogy ez nem mindig sikerül a beteg elvárásai szerint.
- Előfordul olyan, amikor a beteg sérti meg az orvosokat. Noha az említett esetben Sárosi Zsuzsanna okkal kereste fel az ügyeletet, megesik, hogy már több hete tartó panaszokkal fordulnak az orvosokhoz, ami nem indokolt – emelte ki dr. Ferenczi Attila. Dévaványáról és Tótkomlósról is látnak el beteget, pedig ők nem is a békéscsabai ügyelethez tartoznának. Az ilyen esetek miatt 30 %-kal nőtt a forgalom.