• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Betegek tesztelhetik a szakrendelőket - próbaképpen

Lapszemle 2020.08.04 Forrás: nepszava.hu
Betegek tesztelhetik a szakrendelőket - próbaképpen

A szállásfoglalásnál vagy a webáruházaknál jól bevált online értékelések akár az egészségügyben is szemléletváltást hozhatnának.

Egyelőre próbaüzemben, de elkezdte az egészségügyi ellátórendszer értékelését a Jobbulást! Alapítvány: nyolc szakrendelőben kérik arra a betegeket, hogy a vizsgálatok után számoljanak be tapasztalataikról. A civil szervezet közelmúltban létrehozott internetes oldalán egyebek mellett arra válaszolhatnak a páciensek: Mennyire bántak velük tisztelettel? Kaptak-e megfelelő tájékoztatást az ellátásukról? Bevonta-e őket az orvos a terápiájukkal kapcsolatos döntésekbe? Volt-e szappan, WC-papír a mosdóban? Ajánlanák-e az adott szakrendelést barátaiknak, ismerőseiknek? - írja a Népszava online

A felmérést indító civil szervezet – amelyet két orvos, Pákó Judit és Hegedűs Zsolt, valamint Kalmár István informatikus, egészségügyi menedzser alapított két éve – célja, hogy a felméréssel hozzájárulhasson az ellátás minőségének javításához. Pákó Judit, az alapítvány kuratóriumának elnöke lapunknak úgy fogalmazott: a szállásfoglalásnál vagy a webáruházaknál jól bevált online értékelések akár az egészségügyben is szemléletváltást hozhatnának. Épp ezért az értékelhető intézmények körét az ősztől jelentősen bővítik, októbertől már az összes hazai szolgáltató, így már a kórházak is értékelhetővé válnak portáljukon. A felmérés készítői később a kérdések körét is kibővítenék. Míg most a betegek csak általános kérdésekre válaszolhatnak, később a gyógyítás minőségét is értékeltetnék velük.

A teszt próbaüzemében részt vevő nyolc szakrendelő egyike a Terézvárosi Egészségügyi Szolgálat, amely nem először méreti meg magát: tavaly minden rendelőnél elhelyeztek egy olyan képernyőt, amelyen mosolygós és szomorú hangulatjelekkel értékelhették az ellátást a betegek. Czermann Imre, a szakrendelő igazgatója szerint a visszajelzésekből kiderült például, hogy a betegek azt viselik a legnehezebben, ha az orvos elkésik a rendelésről. Épp ezért, amikor kiderült, hogy egyik szakorvosuk rendszeresen később ér át a szakrendelőbe a kórházi teendői miatt – amit a betegek szóvá is tettek –, a rendelést egy órával későbbre tolták. A páciensek visszajelzései megerősítették azt is, hogy sokszor a tájékoztatás is elég a betegek nyugalmához. Ha például „megcsúszik” egy kezelés, mert mondjuk kórházi ellátást kell megszervezni valakinek, akkor erről rögtön tájékoztatják a kint várakozókat. – Ha a betegek látják, hogy gyorsan, gördülékenyen megy a munka, akkor türelmesen várakoznak. Ha viszont azt gondolják, hogy a zárt ajtó mögött csak kávéznak, akkor feszültté válnak – fogalmazott Czermann Imre.