Ma ott tartunk, hogy a kereseteket és a megélhetési költségeket összevetve már megéri itthon maradni, vagy akár hazajönni külföldről.
A nagy magyar magánegészségügyi szolgáltatók ma már nemcsak az állami szektorral tudnak versenyezni, de a külföldi munkavállalással is – mondta Lancz Róbert, a Doktor24 vezérigazgatója az uniside.hu-nak adott interjúban.
Az állami szektorban tavaly érdemi orvosi béremelésről döntöttek. Ezzel is versenyképes még a magánegészségügy?
Az állam ma már valóban jobb jövedelmet tud biztosítani, de elsősorban az idősebb orvosoknak, mi viszont a fiatalokat is megbecsüljük. A hálapénz megszüntetésével egyébként az orvosi jövedelmek az állami szférában jelentősen elmaradnak attól, amit a magánellátásban egy doktor megkereshet. Infrastruktúrában, felkészültségben és minőségben pedig odaértünk, ahová azok vágytak, akik korábban ezért nyugatra mentek gyógyulni vagy gyógyítani. Egy jól felépített magánkórházzal ügyfélélményben az állam soha nem tud versenyezni.
Meggyőződésem, hogy akkor tudunk igazán hatékonyan működni, ha az angolszász minta alapján egy doktornak kizárólag orvosi feladatot kell ellátnia, minden másban kiszolgálja őt az asszisztencia. Ezért a szakrendelőkben minden doktor mellé delegálunk legalább egy asszisztenst, valamikor többet is. Az egészségügyi szakdolgozók munkáját pedig azzal támogatjuk, hogy nincsenek agyonterhelve, az irodai csapat és az esetmenedzserek sok feladatot levesznek a vállukról.
A külföldi állásajánlatokkal tudnak versenyezni?
Igen, ma ott tartunk, hogy a kereseteket és a megélhetési költségeket összevetve már megéri itthon maradni, vagy akár hazajönni külföldről. (...)
Vannak olyan képességek amelyek kifejezetten előnyt jelentenek a magánegészségügyben? Itt különbözők az elvárások a munkavállalókkal szemben, mint az állami intézményrendszerben?
Orvosszakmai különbség nincs. Ami más, az az ügyfélélmény, ez pedig a szolgáltatói szemléletből fakad. Mi az ügyfelet állítjuk a munkánk középpontjába, hogy mindenkire a legtöbb figyelem és a legkevesebb várakozási idő jusson. A magánegészségügy az elégedett ügyfélben érdekelt, abban, hogy ha bármikor egészségügyi ellátásra van szüksége, akkor lehetőség minket válasszon és minket ajánljon.
Hadd mondjak el egy történetet. Tavaly ősszel egy új ügyfelünk telefonon jelentkezett be hozzánk egy kisebb vizsgálatra. Amikor végzett, elmondta, hogy valójában semmi panasza nem volt, azért jött, mert le akart tesztelni bennünket. Az orvosok életrajza elérhető, az nem volt számára kérdéses, hogy kiváló szakemberekkel dolgozunk. Az érdekelte, hogyan beszélnek, viselkednek a kollégák egymással és az ügyfelekkel, érez-e itt gondoskodást, személyes figyelmet, illetve hogy kedvvel dolgozó, vagy túlhajtott, panaszos csapat-e a miénk. Majd előhúzta a névjegyét, és kiderült, hogy egy nagy cég vezetőjéről van szó. Gratulált ahhoz, amit tapasztalt, és elmondta, hogy mostantól bennünket szeretne a cége egészségügyi szolgáltatójának.