Előfordult, hogy többórás idegtépő próbálkozásra sikerült csak csatlakozni a rendszerhez.
Vegyesek a tapasztalatok a háziorvosoknál és kórházaknál, miután elvileg szerdától át kell állnia szinte a teljes magyar egészségügynek a receptek, beutalók, leletek és kórtörténetek online kezelésére. Az orvosok többsége fontosnak és jónak tartja az új fejlesztést, de ahogy egyikük fogalmazott: ennek megvalósítása igencsak magyarosra sikeredett. Az orvosoknak különböző helyekről kellett összevadászni az információkat sokszor érthetetlen szaknyelven írt tájékoztatókból, a túlterhelés miatt nem volt elérhető az állami kórházfenntartó központi száma, és előfordult, hogy több órás idegtépő próbálkozásra sikerült csak csatlakozni a rendszerhez. Van, ahol az orvosi szoftvert a beszállítónak még nem sikerült alkalmassá tennie az új rendszerre, csütörtökön pedig megindulnak a betegek, írja az Index.
A házi gyermekorvos azt mondta: ők kedden a tesztüzem során sikeresen tudtak csatlakozni az EESZT-hez. Az orvos szerint az igazi erőpróba csütörtökön lesz, amikor jönnek a betegek. Akkor fog kiderülni, hogy a rendszer bírja-e az országos terhelést. Az orvos fel van készülve arra, hogy ilyen nagy rendszernél az elején lehetnek problémák, de mint megjegyezte: ha a következő hónapokban beüzemelik, biztos vagyok benne, hogy az az orvosnak és a betegnek is jobb lesz.
Az új rendszer elvileg minden olyan medikai szoftverrel működik, amit a háziorvosok, gyógyszertárak és a kórházak jelenleg is alkalmaznak. Egy kórház informatikai munkatársa azt mondta: náluk problémák voltak ezzel, de az elmúlt napokban csak nagyon nehezen tudták elérni kérdéseikkel az átállás technikai és egyéb problémáinak kezelésére megadott központi számot az állami kórházakat fenntartó Állami Egészségügyi Ellátó Központnál (ÁEEK): az ÁEEK Support az egyetlen elérhető telefonszámon folyamatosan foglalt, ha esetleg ki is csöng, akkor 20-30-40 perces várakozás után sikerül elő emberrel beszélni, aki az esetek 90%-ban nem tud segíteni, majd visszahívást ígérnek, napok óta.
Náluk a problémát az okozza, hogy az intézményben használt medikai ügyviteli programot máig nem sikerült illeszteni az új rendszerhez, így szerda reggel nem is tudtak csatlakozni az EESZT-hez. Az illesztés egyébként nem az ÁEEK dolga, azt a szoftverek beszállítójának kell elvégeznie. Úgy tudjuk, néhány cég jelezte is: november elsejéig nem tudja elvégezni a szükséges módosításokat, ez november 8-10-re várható.
Egy észak-magyarországi háziorvos az Indexnek azt írta: a rendszer ötletét ő is szükségesnek és üdvözlendőnek látja, a megvalósítása azonban szokásosan magyarra sikerült életszerűtlenül túlbiztosított jelszavakkal, kódokkal, biztonsági tanúsítványokkal, ehhez kapcsolódó mérhetetlen adminisztrációval és ügyintézéssel. Az orvos azt írta: a szükséges információkat számos különböző helyről tudta összeszedni az, akinek ehhez megvolt a buddhai képességeket igénylő türelme. Linkek sokasága mutatott a letöltendő telepítő- és illesztőprogramokra, tanúsítványokra, regisztrációs és vizsgaűrlapokra. Ezeket még véletlenül sem egy honlapon lehetett megtalálni, hanem ki-ki kereste, ahol tudta. Voltak ugyan linkek megadva, de az arra felnyíló honlapon nekik kellett megtalálni a szükséges szoftvereket: Kb. ahhoz tudnám hasonlítani a helyzetet, mintha egy képzettség nélküli teherautó sofőr munkába állna november elsején (valójában 2-án), előtte küldözgetnének neki linkeket a KRESZ rá vonatkozó részeire mutogató linkekkel, előtte vasárnap küldözgetnének neki rendőrökkel slusszkulcsokat (alias kártyaolvasó) a teherautójához, majd november 2-án megláthatja a teherautót, és usgyi dolgozni.
A teljes cikk az Indexen olvasható.