Az utolsó pillanatban megjelent az elektronikus receptről szóló miniszteri rendelet.
A Magyar Közlöny 176. számában jelent meg október 31-én az emberi erőforrások minisztere 29/2017. (X. 31.) EMMI rendelete az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér működéséhez kapcsolódó miniszteri rendeletek, valamint egyéb, gyógyszerészeti tárgyú miniszteri rendelet módosításáról. A rendelet szabályozza az elektronikus vény felírásának, kiadásának feltételeit, hogy milyen adatokat kell az orvosnak, illetve a patikusnak rögzíteni az EESZT-ben. Ezentúl részletezi a felírási, illetve a kiadási igazolás adattartalmát, valamint a pro família és a papír alapú vényen rendelés lehetőségeit.
A szabályozás szerint a felírási igazolást az orvos – a beteg választása szerint – papír alapon vagy az EESZT útján, elektronikus formában adja, de 2017. november 1. és 2018. december 31. között minden elektronikus vényen történő gyógyszerrendelés esetében kötelező papíralapú, az orvos aláírását és orvosi bélyegzőjének lenyomatát is tartalmazó felírási igazolást készíteni, és azt a beteg részére átadni. 14 éven aluliak részére elektronikus vényen történő gyógyszerrendeléskor minden esetben felírási igazolást kell készíteni. Ha az orvos az elektronikus vényt a TAJ hiányában más, a beteg azonosításához használt, személyazonosításra alkalmas okmány számának megjelölésével rendeli, a felírás igazolására – a jogszabály 8. számú mellékletben meghatározottakon túl – az orvos aláírását és bélyegzőjének lenyomatát is tartalmazó papíralapú felírási igazolást kell készíteni.
Az e-recepten túl kiegészíti a rendelet(módosítás) a digitális képtovábbítás és elektronikus konzíliumra, illetve az elektronikus betegségregiszterre vonatkozó passzussal a korábbi (39/2016. (XII. 21.) EMMI) rendeletet.
További részletek a Magyar Közlöny 176. számában a 28739. oldaltól.
Hasznos tudnivalók az EESZT-ről.