• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Csak a jog akadályozza a mentőket

Lapszemle Forrás: nol.hu

Már az is előrelépés, hogy ha az orvos úgy dönt, hogy a beteg életveszélyben van.

Ebben az esetben a mentőhelikopter leszállhat a szegedi klinikai központ sürgősségi osztálya mellett kialakított tornyon. Eddig ugyanis az összes beteget le kellett tennie a helikopternek a szegedi repülőtéren, ahonnan mentővel vitték tovább a klinikára – írja a nol.hu.

Ez mintegy negyedóra pluszidőt jelentett – egy életveszélyben lévő embernek pedig az élete múlhat ezen. Devecz Miklós, az egyetem új kancellárja fölvette a kapcsolatot a Nemzeti Közlekedési Hatóság vezetőjével, aki szerint életveszély esetén használható a leszállótorony, általános betegszállítási célra azonban majd csak akkor, ha megkapták az üzembentartási engedélyt is.

Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora a Népszabadságnak elmondta: az új klinika építése óta jelentős összegbe került, hogy a menet közben változó jogszabályoknak megfelelően többször, több részt át kellett terveztetni. Például a tálca alakú helikopterfogadó toronynak korábban elegendő volt 17 méter átmérő – ezt az építkezés ideje alatt 20 méterre emelték. A változást természetesen végrehajtották, de többletidőbe és -költségbe került.

Az egyetem vezetői elfogadták, hogy különleges speciális tűzoltó berendezéseket és hozzájuk kiképzett őrszemélyzetet ír elő az új szabály. Ez nemcsak mintegy 10 millió forintnyi további beruházási többletet jelent, hanem később jelentős üzemeltetési költséget is. Az egyetem tesz egy kísérletet, hogy a jogalkotás miatt előre nem látható, ezért nem is tervezhető pluszköltségekre kaphatnak-e kormányzati támogatást.

A végeredménytől függetlenül mindent megtesznek azért, hogy mielőbb minden beteggel leszállhasson a helikopter a sürgősségi osztály mellett. Még így is további hónapokba kerül, mire minden előírást teljesíteni tudnak.