• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Csökkent a közlekedési balesetek áldozatainak száma

Lapszemle Forrás: Police.hu

Az első öt hónapban a személyi sérüléses közúti balesetek csaknem kétharmadát személyautó-vezetők okozták.

– Az első öt hónapban a személyi sérüléses közúti balesetek számának csekély mértékű növekedése ellenére 36-tal kevesebb ember vesztette életét az utakon, mint tavaly ebben az időszakban – mondta Óberling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője a Zsaru Magazinnak. – Ezt a két periódust tekintve 2016-ban a halálos kimenetelű és a súlyos sérüléses balesetek száma is redukálódott, mindössze a könnyű sérüléses balesetek száma nőtt. Májusban kevesebben vesztették életüket közútjainkon, mint az előző évek ötödik hónapjaiban, ide értve a magyar közúti közlekedésbiztonság eddigi legsikeresebb évének tartott 2013-at is: a múlt hónapban 41, 2013 májusában 54 fő halt meg közlekedési balesetben - idézte a cikket a police.hu.

Az okozók és az okok tekintetében nem történt jelentős változás. A balesetek kevesebb mint egyharmadát gyorshajtás okozta. A második fő baleseti ok az elsőbbségi jog megsértése, míg a harmadik a kanyarodásra vonatkozó közlekedési szabályok megszegése. Az ittasan okozott balesetek aránya az összes személyi sérüléses közúti baleseten belül 10 százalék alatti. Az első öt hónapban a személyi sérüléses közúti balesetek csaknem kétharmadát személyautó-vezetők okozták. A kerékpáros balesetokozók aránya tavasszal folyamatosan nőtt, a március végi 7-ről május végére 11 százalékra. Az elsődleges adatok alapján az első öt hónapban a tavalyi 72-ről 54-re csökkent a balesetben elhunyt személykocsisofőrök száma, emellett kevesebb motorkerékpáros és segédmotoros kerékpáros halt meg az utakon. A télen tapasztalt kedvezőtlen adatok ellenére kevesebb gyalogos szenvedett halálos sérülést az első öt hónapban, mint 2015 azonos időszakában.