• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Digitális asszisztensek faggatják a jövő betegeit

Lapszemle Forrás: 24.hu

A HealthBot elnevezésű magyar fejlesztés nyerte idén az Invitech InnoMax üzleti díjat.

Tavasszal immár hetedik alkalommal adták át az InnoMax innovációs díjakat, melyet az Invitech Solutions infokommunikációs vállalat írta ki még tavaly ősszel. A 2009-ben alapított díjra három kategóriában – Business, Nonprofit, InnoApps – nevezhettek a cégek, civilszervezetek, illetve fiatal fejlesztők. A több szempontból is megújult kiírásra rekordszámú, mintegy 160 nevezés érkezett - írta a 24.hu.

Az InnoMax Business kategóriában idén a legjobbnak a Grape Solutions Zrt. pályázata bizonyult, melyben mesterséges intelligenciát alkalmazó chatbot-alkalmazással neveztek a pályázatra. Céljuk, hogy digitális asszisztens segítségével tegyék hatékonyabbá és gyorsabbá az orvos-beteg kommunikációban az adatok és egészségügyi panaszok felvételét.

A HealthBot fejlesztésünk lényege, hogy robotprogram teszi fel a pácienseknek a kezdeti diagnosztikai kérdéseket. A válaszokat a chatbot a mesterséges intelligencia segítségével értelmezi, és ennek megfelelően tesz fel további rutinkérdéseket, amelyeket egy orvos is megkérdezne. Amikor a HealthBot eljut a beszélgetésben egy olyan pontra, aminél már diagnózis adható, akkor automatikusan jelez a kiválasztott orvosnak, akinek természetesen a chat során összegyűjtött információkat is elküldi – vázolta röviden a program működését Fekete Csaba Csongor, a Grape Solutions Zrt. vezérigazgatója.

Fontos kiemelni, hogy a diagnózist természetesen az orvos állítja fel, illetve ő is tehet fel újabb kérdéseket. A speciális program ugyanakkor rengeteg időt takarít meg az orvosnak és a pácienseknek egyaránt. A fejlesztési projektet szakmai oldalról Dr. Ficzere Andrea, az Uzsoki Utcai Kórház főigazgatója is támogatja, hogy ez ne csak egy innovatív technológia maradjon, hanem orvosi szempontból is megfeleljen a követelményeknek. Részletek a teljes cikkben

Legolvasottabb cikkeink