Hiába kétéves már ez az elektronikus egészségügyi szolgáltatás, gyakran ma is nyögvenyelősen működik.
Már két éve dolgoznak a doktorok és gyógyszerészek az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT), ahol még mindig nem zökkenőmentes a digitalizáció - írta a sonline.hu.
Alapjában véve elégedett vagyok a rendszerrel – mondta a lapnak Dús István, a Magyar Orvosi Kamara (MOK) Somogy megyei elnöke. – Persze zökkenők vannak, múlt héten például az igazolvány leolvasója nem működött. Az is előfordul, hogy nem tudják feltölteni az információkat az elektronikus térbe, Dús István szerint utólag ezek az adatok is helyükre kerülnek.
Szabó Péter Balázs, a Somogy Megyei Gyógyszerészkamara elnöke szerint mindig akkor adódik gond, amikor új funkciók kerülnek a rendszerbe. – Ilyenkor nehéz, vagy egyáltalán nem lehet bevinni az információt. Az adatokat nekünk kell digitalizálni, s keletkezik egy időablak, ami főleg nagyvárosokban elszámolási hibákhoz vezethet. A városokban ugyanis a beteg rövid idő alatt több gyógyszertárat is felkereshet, s előfordulhat, hogy két helyen is kiváltja ugyanazt az orvosságot.
Balázs Lajos, a balatonboglári egészségügyi központ vezetője szerint is azzal van leginkább gond, hogy nem valós idejű az információ áramlása. – Az elv önmagában nagyon szép, csak a gyakorlat mást mutat – mondta Balázs Lajos. – A rendszer nem működik igazán úgy, ahogy kellene, például éppen most sem. Hiába viszem be az adatokat, a családorvos ma nem fogja még látni, mert csak lassan, utólag töltődik fel az információ. Hiába kétéves már ez az elektronikus egészségügyi szolgáltatás, gyakran ma is nyögvenyelősen működik. Továbbiak a teljes cikkben