• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Egészségügyre és oktatásra adományoznak a legtöbbet a hazai cégek

Lapszemle Forrás: Piac és Profit

A legtöbbet különleges alkalmakkor, környezeti katasztrófák idején adományoznak.

Leggyakrabban az oktatási és egészségügyi közintézményeket segítik a hazai vállalatok eseti támogatásaik során. A legtöbbet különleges alkalmakkor, környezeti katasztrófák idején adományoznak.

A Magyar Adományozói Fórum (MAF) legfrissebb kutatásának eredményei alapján a hazai nagyvállalatok által nyújtott eseti támogatásokban legjellemzőbben az oktatási és egészségügyi közintézmények részesülnek. Általában különleges alkalmakkor vagy katasztrófahelyzetekben hallhatunk a legtöbbet a vállalatok eseti támogatásairól, ugyanakkor ez a klasszikus filantrópiához, adományozáshoz legközelebb álló támogatási forma máig fontos szerepet játszik a vállalatok társadalmi befektetési tevékenységei között – adja hírül a piacesprofit.hu portálja.

A hosszú távú vállalati társadalmi befektetési programok mellett eseti támogatásokat is végző cégek több mint fele (57 %) évente 1–10 alkalommal nyújt valamilyen támogatást a kiválasztott szervezeteknek, intézményeknek. A klasszikus pénzbeli vagy természetbeni támogatások mellett számos újszerű forma is megjelent már, ezek közül az alkalmazottaktól történő adománygyűjtés, egy adott település vagy önkormányzati, állami intézmény kezdeményezésének támogatása, a civil szervezetektől érkező kérelmek, valamint a karácsonyi ajándékozáshoz köthető akciók a legjellemzőbb megoldások.

A hazai vállalati támogatási kultúra fejlődését jól tükrözi, hogy a nagyvállalatokat elsősorban az befolyásolja a támogatottak kiválasztásakor, hogy azok milyen mértékben vannak összhangban a vállalati stratégiával, illetve a támogatott ügy, mekkora jelentőséggel bír a cég földrajzi működési területén.

Az ad hoc támogatások esetében a legnagyobb hangsúlyt az oktatás és a fiatalok támogatására helyezik a vállalatok a fókuszterületek közül, ezt követi az egészségügy, majd a szociális ügyek és a katasztrófahelyzetek – írja a portál.