Betegbiztosítást ajánlottak egy rokkantnyugdíjas nőnek a szegedi Raiffeisen Bankban.
Domonkos Sándorné élt a lehetőséggel, de 5 évvel a szerződéskötés után kiderült, aki rokkant, az nem lehet biztosított. A szerződés szerint most 1 millió forint járna az asszonynak. A pórul járt nő transzparenssel a nyakában, fehér bottal a kezében tiltakozott a Kárász utcai bankfiók előtt. A látás- és hallássérült rokkantnyugdíjas Domonkos Sándorné azért választotta a véleménynyilvánításnak ezt a formáját, mert úgy érzi, becsapta a bank egy biztosítással – olvasható a Délmagyarország Napilap cikke nyomán a delmagyar.hu portálja.
A Raiffeisen Bank ügyfele vagyok, 2009-ben az ügyintéző felajánlotta, kössek biztosítást. A számlámhoz a Raiffeisen csoportos élet-, baleset- és betegbiztosítást választottam. A szerződés szerint a biztosító abban az esetben is fizet 1 millió forintot, ha az egészségügyi állapotom romlik, ha a munkaképesség-csökkenés jelentős. Kitöltették velem a Biztosítotti Nyilatkozatot, ahol tételesen felsoroltam betegségeimet, valamint azt is rögzítették, hogy a szerződéskötés időpontjában 67%-os rokkant vagyok – idézte fel a történteket Domonkos Sándorné.
A beteg asszony állapota 2014-re megromlott, az eddigi rehabilitációs ellátás helyett immár rokkantságit kap.
Májusban voltam felülvizsgálaton, megállapították, az egészségkárosodás 94%-os. Az anyagot elküldtem a biztosítónak, hogy fizessék ki az 1 millió forintot – folytatta a rokkantnyugdíjas nő, akit a biztosító felhívott és közölték: nem tudnak fizetni. Mint mondták, a Raiffeisen Bank hibázott, mert befogadta a Biztosítotti Nyilatkozatot. Állításuk szerint a szerződés nem is jött létre, visszautalták az 5 év alatt befizetett pénzt - mutatta az asszony az UNIQA Biztosító Zrt.-től kapott levelet.
Domonkos Sándorné panaszt tett a Raiffeisen Bankban. Azt mondja, hetente telefonálgat az ügye miatt, de egy lépést sem haladtak előre. A rokkantnyugdíjas asszony úgy érzi, az ügyfeleket mindenért elő lehet venni, míg a bank akkor sem ismeri el hibáját, ha azt papírok bizonyítják.
Azzal semmi gond nem lenne, ha 2009-ben közlik: a betegségeim miatt nem köthetek biztosítást. De nem így történt. Abban a hitben éltem, hogy ha bármi történik velem, a családomat nem terheli semmilyen költség – panaszolta a látás- és hallássérült asszony, aki hozzátette, addig demonstrál, amíg el nem fogy a gyógyszere, vagy rosszul nem lesz.
Ha a bank tudatában volt a panaszos egészségügyi állapotának, és így is megkötötte a szerződést, akkor a felelősség a pénzintézeté – mondta Kertész József, a Szegedi Ügyvédi Kamara elnöke, aki hangsúlyozta, nem a panaszos ejtette tévedésbe a bankot, a szerződés létrejött. A rokkantnyugdíjas nő jogosult a biztosítási összegre. A biztosított vállalta a díjfizetést, a bank és a biztosító pedig a kockázatot. Az ügyfelet nem érheti kár amiatt, hogy a bank hibázott – magyarázta az ügyvédi kamara elnöke.
Az ügyben a portál kereste az UNIQA Biztosító Zrt.-t is, hogy megtudja: a tételes Biztosítotti Nyilatkozat ellenére hogy jöhetett létre a biztosítás. Lapzártájukig azonban nem kaptak választ. Kérdéseiket a Raiffeisen Bank Zrt.-nek is megküldte a portál, de innen sem érkezett válasz.