A leggyakoribb problémák a magány, az életvezetési gondok, a munkanélküliség, a gazdasági nehézségek és a különböző drogok használata.
Ha valaki kimondja a problémáját, már azzal sokat tesz magáért – mondja a szegedi Telefonos Lelki Elsősegély Szolgálat vezetője. Többször mentették már meg öngyilkosságra készülők életét. Amióta mobilról is hívhatók, rengeteg középiskolás tárcsázza a számukat, de hallottak már csengő hangú, kíváncsi hétévest is. Ha sikerül valakivel egy olyan beszélgetést folytatni, aki sírva hív föl bennünket, és végül nevetve teszi le a telefont, az nagyon pozitív élmény – írja a Délmagyarország Napilap híre nyomán a delmagyar.hu portálja.
A szolgálat 1981 óta működik, 2011 júliusától 24 órában hívhatók a 116-123-as európai harmonizált hívószámon. A hat számjegy elé nem kell semmilyen előhívót beütni, mert segélyhívószám – nyilatkozta Fábiánné Páger Anna szolgálatvezető. Azt gondoljuk, hogy nagyon sokan ismerik a lelkisegély-szolgálatot: az országos hívásszám a tavalyi évben 137-138 ezer közötti volt, a helyi 18 ezer 500.
Szegeden, Csongrád megye egyetlen telefonos lelkisegély-szolgálatánál összesen 28 aktív ügyelő van jelenleg, nappal általában egy, éjszaka két önkéntes várja a hívásokat. Fenntartójuk a Szegedi Kistérség Többcélú Társulása Egyesült Szociális Intézmény. Magyarországon 20 szolgálat működik, évente 25 millió forint állami támogatásból gazdálkodnak. Az összegnek majdnem fele a telefonszámlákra megy. Nem a hívó fél fizet. A segélyhívásoknál a leggyakoribb problémák között említhető a magány, az életvezetési gondok, a munkanélküliség, a gazdasági nehézségek és a különböző drogok használata.