Az elektronikus nyilvántartás mellett a papír alapúak is megmaradnak.
Csaknem egymilliárd forintos uniós forrásból az év közepétől fokozatosan megújul, és teljesen elektronikussá válik a Magyarországon 120 évre visszatekintő állami anyakönyvezés - olvasható a vg.hu portálon.
Az elektronikus anyakönyvezés bevezetéséről szóló törvény július 1-jei hatályba lépésével Magyarországon gyakorlatilag megszűnik a papír alapú anyakönyvezés. A jelenlegi négyféle (születési, halotti, házassági, bejegyzett élettársi kapcsolati) anyakönyvet egyetlen, személyhez kötött nyilvántartás váltja fel.
Az elektronikus nyilvántartás mellett azonban a papír alapúak is megmaradnak, ami azért is fontos, mert meglehetősen sok időt vesz igénybe, amíg az anyakönyvek teljes adatállományát rögzítik, és az elektronikus nyilvántartás teljes körűen alkalmazható lesz.
Az elektronikus rendszer kiépülésével jelentősen felgyorsul és egyszerűsödik az ügyintézés, hiszen bárhol, bármelyik anyakönyvvezetőnél (illetve külföldön is) le lehet majd kérni az anyakönyvi kivonatokat. A bíróságok közvetlenül is hozzáférnek majd a digitális anyakönyvekhez, így ez előttük folyó eljárásokban nem kell majd kivonatot csatolni.
Az anyakönyvezéssel kapcsolatos feladatokat továbbra is az anyakönyvvezetők látják majd el a születés, illetve a haláleset bejelentése, valamint a házasságkötést megelőző eljárás keretében. A miniszteri rendelettervezet képviselő-testületi hivatalonként állapítja meg a szükséges létszámot, legalább egy, városban, megyei jogú városban és fővárosi kerületben legalább két anyakönyvvezető alkalmazását írva elő.