"Ausztráliában viszonylag új keletű a jelenlétünk, de Latin-Amerikában is egy elég komoly nőgyógyászati termékportfoliónk van".
A Richter új készítményeiről, a Covid-járvány fejleményeiről, valamint a társaság stratégiájáról is beszélt Orbán Gábor, a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. A nagyinterjúban a Semmelweis Egyetemet augusztus óta tulajdonló alapítvány elnökeként kitért az egyetem modellváltás utáni működésére és jövőbeni terveire is.
Mit hozott a 2021-es év a Richternek? Mert nekünk sok nehézséget.
Sok szép feladatot hozott nekünk, mozgalmas, dolgos év van mögöttünk, sok szép eredményt tudunk magunk mögött. Az év nehezen indult, különösen amiatt, hogy nálunk a járvány harmadik hulláma inkább csak a nehézségeket fokozta annak ellenére, hogy sokan úgy képzelik, a gyógyszeriparban biztosan ez egy nagyon kedvező fejlemény. A működésünk, a gyártás elsősorban, nem akadozott ebben az időszakban sem. Nagyon büszke vagyok arra, hogy végig sikerült a betegellátást, az alapellátásban forgalmazott készítmények folyamatosan rendelkezésre álltak a legsúlyosabb járvány idején is, viszont mélyen érintett minket a nagyon ingadozó kereslet a termékeink iránt. Ehhez alkalmazkodnunk kellett, de végül is az első kilenc hónapban a tavalyinál jobb eredményeket tudtunk elérni, és ez a tendencia, bízom benne, hogy az év végéig kitart.
Miért volt ingadozó a termékek iránti kereslet? Inkább azt lehetett tapasztalni, hogy az emberek megpróbálnak minden elérhető gyógyszert fölvásárolni.
Ez még így volt tavaly, a járvány legelején, egy felhalmozású célú készletépítgetés volt mindenhol megfigyelhető, aztán volt egy visszaesés, és aztán egy normálisabb szintre beállt. De aztán amikor jött az idei év, azt éreztük, hogy nem fogynak úgy a gyógyszerek, mint ahogy kellene, és ez valószínűleg még mindig annak a felhalmozásnak volt a következménye, amit tavaly láttunk. Május után érzékeltük azt, hogy megindul a kereslet, de azt megelőzően az orvoslátogatási tevékenységünket is valamennyire vissza kellett fognunk, egyáltalán az orvos‒beteg találkozások alacsonyabb szintre álltak be, és az influenzaszezon is elmaradt. Ezek összeadódva okoztak olyan ingadozó keresletet, amihez nekünk nehéz volt alkalmazkodnunk. Nagyon magas készletszintet tartottunk végigazért, hogy véletlenül sem legyen hiány semmiből.
Prognózisuk szerint mikorra simulhat ki a helyzet?
Amióta a fizikai távolságtartás kevésbé hangsúlyos, azóta normalizálódást tapasztalunk mi is. Viszont az is látszik, hogy nem szűnt meg teljesen a maszkhasználat, a rendezvények kerülése, a tömeges érintkezések és a nemzetközi utazások ritkultak, tehát a régi kerékvágásba nem kerültünk még vissza, de a jövő év remélhetőleg el fogja ezt hozni.
...
A nőgyógyászati termékek mely területeken vannak piacon?
A nőgyógyászatban a mi ambíciónk az, hogy a földrajzi Európában legyünk piacvezetők az évtized végére, de ez nem jelenti azt, hogy csak itt vagyunk jelen termékekkel. Ausztráliában például viszonylag új keletű a jelenlétünk. Latin-Amerikában is egy elég komoly nőgyógyászati termékportfolió van, annál is inkább, mert körülbelül egy évvel ezelőtt sikerült nyélbe ütni egy fogamzásgátló tapasz átvételét a Johnson and Johnson cégtől, és annak a forgalma jelentős részben Latin-Amerikában összpontosul.
További részletek a cikkben.