• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Fizetős lesz márciustól a klinikakerti parkolás

Lapszemle Forrás: delmagyar.hu

Tesztelik a sorompókat és a fizetőautomatákat a szegedi klinikakert egy részében.

Márciustól az első félóra után fizetős lesz a parkolás, ha nincs engedélye vagy rokkantkártyája az érkezőnek. Félreértések is szárnyra kaptak 1200-as tarifáról az első órában, illetve 1000-1000 forint be- és kihajtási díjról. Sándorfalvi olvasónk azt kérdezte, hogyan tudják majd kifizetni a többezres pluszköltséget azok, akik csak autóval tudnak eljutni a kontrollvizsgálatokra, merthogy azokra egyenként is több órát kell várni, hiába kérnek időpontot – írja a Délmagyarország Napilap cikke nyomán a delmagyar.hu portálja.

Márciustól a szegedi egyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ a „B" klinikai parkjának területén, vagyis a Tisza Lajos körút és az Oldal utca között új behajtási és parkolási rendszert vezet be – közölte Vincze Zsolt. A klinikai gazdasági igazgató hozzátette, hasonló parkolási rendszer működik például a Debreceni Egyetem klinikai központjánál, valamint a Kecskeméti Megyei Kórház és a Gyulai Megyei Kórház területén. Az új szegedi rendszer célja, hogy a klinikaparkba hatékonyan és biztonságosan jussanak be és parkoljanak a járművek. Fontos szempont, hogy a parkolás szabályozott legyen, ne akadályozza a betegellátást és a mentőforgalmat. A rendszer kiépítése befejeződött, jelenleg tesztelik és kidolgozzák a működési rendjét. Az úgynevezett tesztidőszak alatt, azaz február végéig a parkolás mindenkinek ingyenes.

Márciustól a parkolás csak az első fél órában lesz ingyenes, azaz a betegek ki- és elszállítását nem érinti. Minden további félóra 600 forintba kerül. A tarifa megegyezik a Debreceni Egyetem díjszabásával. Továbbra is térítésmentesen hajthatnak be és parkolhatnak például a mozgáskorlátozott-igazolvánnyal rendelkezők és a tartós gyógykezelésre szorulók. Öt sorompó lesz.

A gyermekgyógyászati klinika sorompóját befelé és kifelé használhatják a mentők, a rendőrség, a katasztrófavédelem, a mozgáskorlátozott-igazolvánnyal érkezők, a taxik és a külsős – egyetemi engedéllyel nem rendelkező – gépjárművek. Ezen az áteresztő ponton folyamatos portaszolgálat lesz. A Semmelweis és a Liliom utca találkozásánál lévő sorompónál ugyancsak két irányban kizárólag az egyetemi engedéllyel, azaz dolgozói kártyával rendelkezők közlekedhetnek. A Szikra utcai sorompónál, a gazdasági igazgatóság mellett csak befelé lehet menni, elsősorban szintén egyetemi engedéllyel rendelkezőknek. Az Oldal utcai kaput bejárásra vehetik igénybe tehergépjárművek, illetve egyetemi engedéllyel rendelkezők és külsősök. A Bánomkert utcai kijáratnál csak kifelé jöhetnek a járművek, elsősorban teherjárművek, illetve egyetemi engedéllyel rendelkezők és külsősök.

A ki- és bejárás automatikus lesz. Arról, hogy lesz-e díjszabásuk a dolgozói kártyáknak, folyamatban vannak az egyeztetések az érdekképviseletekkel. A park területén két fizetőautomatát telepítettek: egyet a gyermekgyógyászati klinika belső oldalán lévő bejárathoz, egyet pedig a 265 ágyas legújabb klinika mélygarázsához.

Az új parkolási rend működtetéséből származó bevételt az egyetem a rendszer üzemeltetésére, fejlesztésére, valamint a többször jogosan kifogásolt klinikai park zöldterületeinek és belső úthálózatának rendbetételére, felújítására kívánja fordítani.