• nátha
    • Náthaszezon: erre számíthatunk

      Náthaszezon: erre számíthatunk

    • 9 tipp a nátha tünetei ellen

      9 tipp a nátha tünetei ellen

    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Gond lehet a mentők jogosítványából

Lapszemle Forrás: Magyar Nemzet

Az új járművekhez C kategóriás jogosítvány kellene, miközben a többségnek nincs ilyen.

Új gépkocsik beszerzésére kiírta a közbeszerzési eljárást az Országos Mentőszolgálat (OMSZ). Csakhogy a pályázatban szereplő feltételek alapján várhatóan olyan mentőautók érkeznek majd, amelyek kizárólag C kategóriás jogosítvánnyal vezethetők, a mentőszolgálatnál dolgozó sofőrök egy jelentős részének azonban csak B kategóriás jogosítványa van.

Az OMSZ-nél most keresik a megoldást a problémára. Egyelőre felmérik, hány gépkocsivezető rendelkezik C típusú gépjárművezetői engedélyivel.

Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs vezetője közölte: a tender műszaki leírása igen részletes.

- A lényeget közérthetően megfogalmazva, a legmagasabb szintű mentőellátás biztosítására alkalmas járműveket vásárolunk. Először szerzünk be az uniós szabványoknak mindenben megfelelő, már eleve mentőautónak felszerelt gépkocsikat - szögezte le, és hozzátette, hogy dolgoznak a megoldáson. A szervezett kocsipark 770 járművének döntő többsége továbbra is vezethető lesz B kategóriás jogosítvánnyal.

Arra egyelőre nem tudott válaszolni, hogy mennyibe kerülne a sofőrök továbbképzése és azt milyen forrásból finanszíroznák, így nem tudni azt sem, hogy az érintett sofőröknek saját zsebükbe kell-e nyúlniuk egy esetlegesen szükségessé váló gépjármű-vezetői képzésnél.

Toma Lajost, a Mentődolgozók Önálló Szakszervezetének elnöke közölte, már tavaly jelezték a problémát, mert a tárca a mentési rendelet módosításának tervezetében már akkor szerepeltette a sofőrök képesítési előírásaként a C kategóriás jogosítvány szükségességét. Ennek ellenére csak most kezdődött meg annak felmérése, hány sofőrnek van ilyen engedélye, s milyen a területi eloszlásuk.

A C típusú engedély megszerzése komoly többletforrást igényel, egy tanfolyam ára 100-150 ezer forint lehet. Ezt a mentődolgozók nettó 90 ezer forintos havi átlagkeresetből nem tudják kigazdálkodni, ezért - szükség esetén - ezt az OMSZ-nek kell állnia.