Molnár Henriett Szentesen gyermekek számára oktatja a módszert.
Az élet dolgaihoz való pozitív hozzáállás – fogalmazta meg az agykontroll lényegét nagyon tömören Molnár Henriett.
– A Koszta-iskolában tanítok, s amikor láttam a gyerekeken, hogy szoronganak, izgulnak, félnek, olyankor sokszor elképzeltem, bárcsak segíthetnék rajtuk – mesélte. Így amikor agykontroll-tanfolyamot végzett pedagógusok számára meghirdették a gyermekoktatói képzést, örömmel élt is a lehetőséggel. Foglalkozásaira nemcsak a városból voltak érdeklődők, de a környező településekről is – olvasható a delmagyar.hu portálján.
Immár a harmadik nyári táborát szervezte meg Molnár Henriett, melynek 22 résztvevője között voltak új érdeklődők, és ismétlők is. Ugyanis a tanárnő az iskolában évek óta tart tanfolyamokat, és mint mondta, érdemes évente egyszer feleleveníteni az elsajátított módszereket. (Aki már részt vett egy kurzuson, a következőre kedvezményesen mehet, sőt, az agykontroll alapítvány támogatja a rászorulókat.) Az egy hétvégés, 16 órás ismeretátadásokkal szemben a héten tartott nyári táborban öt napra, délelőttökre osztotta el a tanfolyamok anyagát, hogy aztán a délután már a szabadprogramokról, kézműveskedésről, játékról szóljon.
– Öt éves tapasztalat alapján elmondhatom, hogy a diákok számára kifejezetten hasznos, előnyös az agykontroll, hiszen lételemük az ilyen típusú gondolkodás. Még nincsenek meg bennük azok a tévhitek, berögzült szokások, amelyek a felnőttekben már igen, s melyeket éppen a szülők ültetnek el bennük – húzta alá a szakoktató, hozzátéve azt is, ugyanazt az anyagot tanuljuk, mint a felnőtt tanfolyamon, csak játékosabban, kicsit leegyszerűsítve. De tulajdonképpen nem is kell leegyszerűsíteni, hiszen az agykontroll könnyen elsajátítható bárki számára – jegyezte meg Molnár Henriett.
A már említett pozitív gondolkodás a lényege az ún. gondolat-nagytakarításnak, mely egyike a foglalkozásokon alkalmazott technikáknak: nagyon egyszerű technikával, két szóval (töröld, töröld!) a kerülendő kifejezéseket pozitív dolgokká formálják át, másokkal helyettesítik. Mindez nem varázslat, mert a mindennapokban is így működünk, vagyis a pozitív gondolatok pozitív embereket teremtenek. Akkor lenne igazán hatékony az agykontroll, ha bele lenne építve a gyerekek órarendjébe, sokkal egészségesebb társadalmat szülne, vélekedett a szakoktató, aki hozzáfűzte azt is, egyáltalán nem csak stresszes, hátrányos helyzetű vagy tanulásban lemaradt gyerekeknek való a módszer.
Ahhoz, hogy egészséges emberek legyünk, mindenkinek el kellene végezni. Ettől senki sem lesz egoista, viszont bárki felgyorsíthatja az agykontroll segítségével a gyógyulást, tanulási trükköket sajátíthat el, céljai megvalósítását könnyítheti meg.