• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Gyógyszerhirdetések célkeresztben: Kennedy szigorítana

Lapszemle MA 06:07 Forrás: vg.hu
Gyógyszerhirdetések célkeresztben: Kennedy szigorítana

A tervezett lépések között szerepelne, hogy a jövőben minden reklámban részletesebben kellene feltüntetni a gyógyszerek mellékhatásait.

Robert F. Kennedy Jr., az egészségügyi tárca vezetője régóta törekszik a szigorításra, most valódi áttörés jöhet. Washington új korlátozások bevezetését fontolgatja az amerikai gyógyszergyártók közvetlen fogyasztói reklámjaira, amely évente több mint 10 milliárd dolláros üzletet jelent, írja a Bloomberg nyomán vg.hu

Washington olyan intézkedések bevezetését tervezi, amelyek jelentősen megnehezítenék és megdrágítanák az amerikai gyógyszergyártók számára a közvetlen reklámozást a fogyasztók felé. Bár az Egyesült Államokon és Új-Zélandon kívül sehol máshol nem engedélyezett ez a gyakorlat, a teljes tiltás alkotmányos pereket vonhatna maga után, így inkább jogi és pénzügyi eszközökkel igyekeznek visszaszorítani a gyakorlatot – értesült a Bloomberg több, az ügyet ismerő forrástól.

A tervezett lépések között szerepelne, hogy a jövőben minden reklámban részletesebben kellene feltüntetni a gyógyszerek mellékhatásait, ami hosszabb és költségesebb hirdetéseket eredményezne, különösen a televízióban. Egy másik javaslat szerint megvonnák azt a lehetőséget, hogy a gyógyszercégek leírhassák az ilyen reklámköltségeket adóalapjukból.

Az elképzelések még egyeztetés alatt állnak, és nem született végleges döntés – erősítette meg az Egészségügyi és Emberi Erőforrások Minisztériuma (HHS). Az ügy mögött álló politikai akarat azonban erős: 

Robert F. Kennedy Jr., a tárca vezetője már hosszú ideje célul tűzte ki a gyógyszerreklámok szigorúbb szabályozását. Meggyőződése szerint az amerikaiak túl sok gyógyszert szednek, részben a túlzott reklámozás miatt.

A MediaRadar adatai szerint a gyógyszeripar 2024-ben 10,8 milliárd dollárt költött közvetlen fogyasztói reklámokra, ennek több mint fele – 59 százalék – televíziós hirdetésekre ment el. Ezzel a harmadik legnagyobb tévés hirdetői szektor az Egyesült Államokban.

A teljes információ a cikkben.

 

USA