A tervezett lépések között szerepelne, hogy a jövőben minden reklámban részletesebben kellene feltüntetni a gyógyszerek mellékhatásait.
Robert F. Kennedy Jr., az egészségügyi tárca vezetője régóta törekszik a szigorításra, most valódi áttörés jöhet. Washington új korlátozások bevezetését fontolgatja az amerikai gyógyszergyártók közvetlen fogyasztói reklámjaira, amely évente több mint 10 milliárd dolláros üzletet jelent, írja a Bloomberg nyomán vg.hu.
Washington olyan intézkedések bevezetését tervezi, amelyek jelentősen megnehezítenék és megdrágítanák az amerikai gyógyszergyártók számára a közvetlen reklámozást a fogyasztók felé. Bár az Egyesült Államokon és Új-Zélandon kívül sehol máshol nem engedélyezett ez a gyakorlat, a teljes tiltás alkotmányos pereket vonhatna maga után, így inkább jogi és pénzügyi eszközökkel igyekeznek visszaszorítani a gyakorlatot – értesült a Bloomberg több, az ügyet ismerő forrástól.
A tervezett lépések között szerepelne, hogy a jövőben minden reklámban részletesebben kellene feltüntetni a gyógyszerek mellékhatásait, ami hosszabb és költségesebb hirdetéseket eredményezne, különösen a televízióban. Egy másik javaslat szerint megvonnák azt a lehetőséget, hogy a gyógyszercégek leírhassák az ilyen reklámköltségeket adóalapjukból.
Az elképzelések még egyeztetés alatt állnak, és nem született végleges döntés – erősítette meg az Egészségügyi és Emberi Erőforrások Minisztériuma (HHS). Az ügy mögött álló politikai akarat azonban erős:
Robert F. Kennedy Jr., a tárca vezetője már hosszú ideje célul tűzte ki a gyógyszerreklámok szigorúbb szabályozását. Meggyőződése szerint az amerikaiak túl sok gyógyszert szednek, részben a túlzott reklámozás miatt.
A MediaRadar adatai szerint a gyógyszeripar 2024-ben 10,8 milliárd dollárt költött közvetlen fogyasztói reklámokra, ennek több mint fele – 59 százalék – televíziós hirdetésekre ment el. Ezzel a harmadik legnagyobb tévés hirdetői szektor az Egyesült Államokban.
A teljes információ a cikkben.