A kampánnal minden évben más területre fókuszálnak: idén a segítők segítésére hívják fel a figyelmet.
Habár az évi 1,25 millió esetből nem mindegyik igényel azonnali, életmentő beavatkozást, de amikor elindul a mentőautó egy címre, sosem tudják előre, hogy mi vár rá a helyszínen. Például csak az újraélesztések száma több tízezer itthon minden évben – nem mindegy tehát, hogy mikor ér oda a segítség. A Magyar Suzuki legújabb kampánya alkalmából készített felmérésből kiderül, a magyar autósok több mint 64 százaléka hetente legalább egyszer találkozik szirénázó járművel. Bár többségük úgy gondolja, a közlekedők összességében megfelelően reagálnak az ilyen helyzetekben, tízből ketten azonban mégsem indexelnek, ráadásul minden tizedik sofőr nem tudja a vonatkozó KRESZ-szabályokat - írta a vg.hu.
"A gépkocsivezetőink előtt továbbra is tisztelettel adózom, hiszen két elvárás érvényesül velük szemben: érjenek oda a lehető leggyorsabban, és ne okozzanak további balesetet. Ez nem mindig egyszerű, főleg nem egy kereszteződésben” – mondta a lapnak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője az „Együtt az utakon – Adj utat, ments életet!” elnevezésű kampányának sajtótájékoztatóján.
A szakember szerint kritikus állapotú beteghez történő riasztás esetén akár fél percen is múlhat egy emberélet. Kiemelte: ha helyenként néhány másodpercről van is csak szó, az időveszteség összességében akár több perc is lehet sokszori megállás esetén. A legnagyobb segítség ezért, hogy folyamatosan tudjanak haladni.
Az autósok több mint 64 százaléka hetente legalább egyszer találkozik szirénázó járművel. Bár 59 százalékuk úgy gondolja, a közlekedők összességében megfelelően reagálnak az ilyen helyzetekben, tízből ketten azonban mégsem indexelnek, ráadásul minden tizedik sofőr nem tudja a vonatkozó KRESZ-szabályokat.
A megkérdezettek 44,6 százalékában ilyenkor megfogalmazódik, hogyan tudná a vonuló járművet segíteni, 49,5 százalékukat viszont inkább a bajba jutott embertársunk helyzete foglalkoztatja. A válaszadók nagyobb része saját bevallása szerint nem stresszel, mert pontosan tudja (79,8 százalék), mit kell ilyenkor tenni. Minden ötödik azonban az éppen megkülönböztető jelzést használó kocsi vezetőjére hagyja a helyzet biztonságos megoldását, míg majdnem 10 százalékuk félelmet érez, pánikba esik, ha meghallja a szirénát. Továbbiak a teljes cikkben