• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Győrfi Pál figyelmeztet: pár pillanaton múlhat egy emberélet

Lapszemle 2023.09.29 Forrás: vg.hu
Győrfi Pál figyelmeztet: pár pillanaton múlhat egy emberélet

A kampánnal minden évben más területre fókuszálnak: idén a segítők segítésére hívják fel a figyelmet.

Habár az évi 1,25 millió esetből nem mindegyik igényel azonnali, életmentő beavatkozást, de amikor elindul a mentőautó egy címre, sosem tudják előre, hogy mi vár rá a helyszínen. Például csak az újraélesztések száma több tízezer itthon minden évben – nem mindegy tehát, hogy mikor ér oda a segítség. A Magyar Suzuki legújabb kampánya alkalmából készített felmérésből kiderül, a magyar autósok több mint 64 százaléka hetente legalább egyszer találkozik szirénázó járművel. Bár többségük úgy gondolja, a közlekedők összességében megfelelően reagálnak az ilyen helyzetekben, tízből ketten azonban mégsem indexelnek, ráadásul minden tizedik sofőr nem tudja a vonatkozó KRESZ-szabályokat - írta a vg.hu.

"A gépkocsivezetőink előtt továbbra is tisztelettel adózom, hiszen két elvárás érvényesül velük szemben: érjenek oda a lehető leggyorsabban, és ne okozzanak további balesetet. Ez nem mindig egyszerű, főleg nem egy kereszteződésben” – mondta a lapnak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője az „Együtt az utakon – Adj utat, ments életet!” elnevezésű kampányának sajtótájékoztatóján.

A szakember szerint kritikus állapotú beteghez történő riasztás esetén akár fél percen is múlhat egy emberélet. Kiemelte: ha helyenként néhány másodpercről van is csak szó, az időveszteség összességében akár több perc is lehet sokszori megállás esetén. A legnagyobb segítség ezért, hogy folyamatosan tudjanak haladni.

Az autósok több mint 64 százaléka hetente legalább egyszer találkozik szirénázó járművel. Bár 59 százalékuk úgy gondolja, a közlekedők összességében megfelelően reagálnak az ilyen helyzetekben, tízből ketten azonban mégsem indexelnek, ráadásul minden tizedik sofőr nem tudja a vonatkozó KRESZ-szabályokat.

A megkérdezettek 44,6 százalékában ilyenkor megfogalmazódik, hogyan tudná a vonuló járművet segíteni, 49,5 százalékukat viszont inkább a bajba jutott embertársunk helyzete foglalkoztatja. A válaszadók nagyobb része saját bevallása szerint nem stresszel, mert pontosan tudja (79,8 százalék), mit kell ilyenkor tenni. Minden ötödik azonban az éppen megkülönböztető jelzést használó kocsi vezetőjére hagyja a helyzet biztonságos megoldását, míg majdnem 10 százalékuk félelmet érez, pánikba esik, ha meghallja a szirénát. Továbbiak a teljes cikkben