• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hálapénz, várólista, koszt: minden hétre egy betegpanasz

Lapszemle Forrás: Sonline

Egyre több azoknak a száma, akik tb-t fizetnek, de a hálapénzfizetés helyett magánúton gyógyulnak.

Háromszázhuszonegy megkeresést regisztrált az elmúlt évben a betegjogi képviselő Somogyban. Az esetek több mint felében információt, tájékoztatást kértek és kaptak az érintettek. Majdnem minden ötödik megkeresés egyedi panaszügy volt, alapellátással, fekvő- és járóbeteg-ellátással összefüggésben, melyben az egészségügyi szolgáltatók és igénybe vevők közötti közvetítést végző szakember meghatalmazással járt el. A panaszok jellemzően a megfelelő egészségügyi ellátáshoz és az emberi méltósághoz való, vélt vagy valós jogsérelemről számoltak be – írja a sonline.hu portálja.

A betegjogi képviselet az egészségügy régóta halmozódó, az orvos- és ápolóelvándorlással, finanszírozási hiányosságokkal összefüggően növekvő feszültségeit főként az ellátáshoz való jog sérelmezését érintő panaszokon keresztül érzékeli. Az országban 2013-ban az 67 millió orvos-beteg találkozás történt, a betegjogi képviselőket 9959 esetben keresték észrevétellel, kérdéssel, panasszal.

Szendy Erzsébet az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) dél-dunántúli koordinátora elmondta: kilenc, jogszabályban nevesített betegjog, és számos ezekben megfogalmazott részjog közül kettő szerepel leggyakrabban a panaszügyekben: a nem megfelelő ellátás, illetve az emberi méltóság sérelme. Az előbbi nagyon széles spektrumot fed le a területi ellátási rendszer kritikájától a vélt vagy valós szakmai hibáig, a nem az eljárási rend szerint zajlott ellátáson keresztül – húzta alá a koordinátor, aki hozzátette azt is, az emberi méltósághoz való jog legtöbbször a méltánytalanul hosszú várakozási idővel, a személyzet viselkedésével, hangvételével sérül. A várólista, az előjegyzés nem kellemes, bár minden európai államban megtalálható. A kulcskérdés persze, milyen hosszú. A különbség az, hogy nálunk a magánszolgáltatót választó „kitérést" pénzügyi okból kevesebben választhatják. Mindezzel együtt egyre több azoknak a száma, akik tb-t fizetnek, de a hálapénzfizetés helyett magánúton gyógyulnak.