• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hatékony egészségvédő eszköz az adóemelés

Lapszemle Forrás: vg.hu

Az általános egészségügyi tájékoztató kampányok önmagukban nem célravezetők.

A HealthOnLine-on is közzétett anyagban a WHO Európai Regionális Irodájának munkatársai arra keresték a választ, van-e gazdaságos megoldás a betegségmegelőzésre és az egészségmegőrzésre – írja a vg.hu portálja.

A kutatók úgy találták: a dohányzásról leszoktató programok közül több is eredményesen csökkentheti a kiadásokat: az adóemelés, a dohányfüst-mentesség szabályzása, a reklámok betiltása és a kampányok indítása is. Az alkoholfogyasztást a legköltséghatékonyabban szintén a közvetlen vagy közvetett áremeléssel, valamint a reklámok betiltásával lehet visszafogni.

Az egészségtelen élelmiszerekre kivetett adók szintén hasznosnak bizonyultak, a lakosság egészségi állapotára gyakorolt kedvező hatásuk jóval meghaladta az intézkedés bevezetésének költségeit. Azonban a kutatók megjegyzik azt is: e kedvező hatások a szegényebbeknél már kevésbé jelentkeznek.

Az elmúlt évtizedekben egyértelművé vált tehát, hogy az általános egészségügyi tájékoztató kampányok önmagukban nem célravezetők és nem is költséghatékonyak. A reklámok betiltása vagy más pénzügyi intézkedések gyorsabb eredményre vezetnek.