Tudományos felvilágosítás ide vagy oda, a filmalkotások óriási hatással lehetnek a tömegek viselkedésére egészségügyi vagy bármely más szempontból.
Adatokkal kimutatható, hogy a tavaly nyáron Amerikában mozikba került Barbie-film zárómondata - „Azért jöttem, hogy találkozzak a nőgyógyászommal” - megnövelte a nőgyógyászattal kapcsolatos internetes keresések volumenét - áll a JAMA Network Open elektronikus orvosi szaklapban megjelent kutatói levélben, melyet az mfor.hu ismertetett.
A kutatói levél is arra hívja fel a figyelmet, hogy a populáris kultúra igenis képes befolyásolni a lakosság egészségmagatartását. Ezt alátámasztandó hivatkozik egy tengerentúlon ismert hölgy élőben közvetített kolonoszkópiájára, amely a vastagbéltükrözés számának átmeneti, 21 százalékos növekedésével járt. Vagy amikor Angelina Jolie mellrákos tapasztalatairól szóló esszéje a genetikai tesztek átmeneti, 64 százalékos növekedéséhez vezetett. Vagy hogy az öngyilkossági ráta 29 százalékos megugrását figyelték meg a 13 ok (Reasons Why) amerikai tinidráma sorozatának sokat vitatott évadzáróját követő hónapokban.