A múlt évben a bevásárlások során a legtöbbet, 292 milliárd forintot feldolgozott húsra szántunk.
Élelmiszerre 1835 milliárd forintot költött tavaly a lakosság, háztartási vegyi árura és szépségápolási termékekre pedig 448 milliárdot, az előbbi 7, az utóbbi 8 százalékos növekedés az előző évhez képest – közölte a Világgazdaság érdeklődésére kiskereskedelmi indexének éves adatait a Nielsen. A piackutató tájékoztatásából kiderült, hogy a teljes élelmiszer-forgalom 38 százalékáért az öt legnagyobb kategória értékesítése felelt - írta a vg.hu.
A múlt évben a bevásárlások során a legtöbbet, 292 milliárd forintot feldolgozott húsra szántunk, a sonka, a szalámi és a virsli iránti növekvő kereslet révén 6 százalékkal nőtt a húskészítmények forgalma. A nemzetközi trendeknek megfelelően hazánkban is sörforradalom zajlik, ami magával hozza a prémium- és szuper prémium, illetve az ízesített és az alkoholmentes termékek robbanásszerű növekedését. Mindez azt eredményezte, hogy a kiskereskedelmi sörértékesítés tavaly 11 százalékkal 150 milliárd forint fölé ugrott. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán a sajtokat találjuk, amelyek forgalma 5 százalékkal 102 milliárd forintra nőtt. A negyedik és az ötödik helyen erőteljes növekedéssel biztosította pozícióját a szénsavas üdítőital és az ásványvíz, az előbbire 12, az utóbbira 10 százalékkal fordított többet a lakosság. Alighanem mindkét kategória szárnyalásához hozzájárult a meleg nyár – emlékezhetünk, tavaly többször is hőségriadót rendelt el az országos tisztifőorvos.