A cél, hogy a patikák egyfajta információs központként működjenek, ahol valamennyi betegadat összefut.
Hogy a betegek ellátáshoz jutását javítsa, egy állami program arra ösztönzi a patikákat Németországban, hogy vállaljanak nagyobb szerepet, s bizonyos feladatköröket osszanak meg a háziorvosokkal. Az orvoshiány világszerte egyre komolyabb gondot okoz, így a projekt mintaként szolgálhat bárhol, ahol az egészségügy túlterhelt - írja semmelweis.hu.
A tavaly nyár óta futó kísérleti programban résztvevő patikák támogatásban részesülnek, ha – az orvosokhoz hasonlóan – konzultálnak a betegekkel. A pácienseknek az eladótértől elkülönített helyiségben nyugodt körülmények között, egy konzultáció keretében van lehetőségük arra, hogy panaszaikat a gyógyszerészekkel megosszák, akik a hagyományosnál jóval átfogóbb tájékoztatást adnak a gyógyszerek szedéséről, esetleges mellékhatásairól – betegségükkel összefüggésben.
Ilyen jellegű szolgáltatásra eddig nem volt mód, ám mióta bizonyos adminisztratív feladatokat digitális eszközök és mesterséges intelligencia végez, a gyógyszerészek több időt és figyelmet tudnak szentelni a betegeknek.
A cél, hogy a patikák egyfajta információs központként működjenek, ahol valamennyi betegadat összefut. „Ideális esetben van egy szakember, aki észben tart mindent, s tisztában van azzal, hányféle készítményt szed egy beteg. Különösen úgy, hogy a receptet kiíró orvosok legtöbbször nem egyeztetnek egymással – mondja Valentin Schlieper német közforgalmú gyógyszerész, aki a patikában alkalmazható digitalizáció lehetőségeiről, hatékonyságáról írja tudományos dolgozatát a Semmelweis Egyetemen. „Ehhez azonban muszáj digitális eszközökre támaszkodnunk” – teszi hozzá.
További részletek a cikkben.