Ami az embereknek csak néhány pillanatnyi figyelem, az másnak akár az életet jelentheti. Videókampányt indított az OMSZ.
A mentők évi egymillió esete között mintegy harmincezer esetben valódi életmentésre is szükség van, ami azt jelenti, hogy ilyenkor minden perc számít, minden másodpercnek jelentősége van. Egy erősen vérző sérült percenként akár 5-8 dl vért is veszíthet, szívmegállás esetén pedig percenként 10%-kal csökkenhet a sikeres újraélesztés esélye. Létfontosságú tehát, hogy a mentők gyorsan odaérjenek, ezt azonban sokszor a figyelmetlen autósok, gyalogosok is megnehezítik. Perceket veszíthetünk, ha az autósok nem húzódnak félre a mentő elől, akadályt jelent, ha a mentőautó mögé parkolva lehetetlenné teszik a hordágy használatát, de életveszélyes lehet a bömbölő zenétől a szirénát meghallani képtelen autós, vagy gyalogos is.
Az Országos Mentőszolgálat ezért úgy döntött, hogy kreatív videók segítségével hívja fel a figyelmet a mentők munkáját nehezítő helyzetekre és a helyes közlekedési magatartásra, hiszen ami az embereknek csak néhány pillanatnyi figyelem, az másnak akár az életet jelentheti. A kisfilmek mától társadalmi célú hirdetésként jelennek meg számos csatornán, az interneten, és egyéb helyeken, például kormányhivatalok, ügyfélszolgálatok, irodaházak belső elektronikus felületein - írták közleményükben.
A kampányvideók itt megtekinthetők:
Segítsd a mentőket - Húzódj félre a mentőautó elől!
Segítsd a mentőket - Hagyj helyet a mentőautó mögött!
Segítsd a mentőket - Halkítsd le a zenét, hogy meghalld a szirénát!