• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Így segíthetnek a tanárok a gyászoló diákoknak

Lapszemle Forrás: index.hu

Fontos, hogy a gyerekek az érzéseikkel, a bennük kavargó gondolatokkal ne maradjanak egyedül.

Az olaszországi busztragédia áldozataira emlékezve egy kormányrendelet írta elő hétfőre, hogy az iskolákban "tanóra vagy külön diákrendezvény keretében méltó módon megemlékezést kell tartani". Vajon jó-e, hogy a gyászba és a tragédiába ilyen módon vonnak be minden iskolást, azokat is, akik talán nem is hallottak a szörnyű tragédiáról? Miért nem lehet ezt a szülőkre bízni? Erről a kérdésről az Index információi szerint egy zárt pszichológusfórumon is vita folyt. Többen ugyanakkor úgy gondolták, hogy ha már egyszer előírta ezt a kormány, akkor a pszichológusok adjanak segítséget a tanároknak a trauma kibeszélésére – olvasható a portálon.

Ezért született meg az az ajánlás, ami az Osztályfőnök.hu-n jelentetett meg Kiss Kinga, klinikai gyermek-szakpszichológus és Révész Renáta Liliána pszichológus, gyásztanácsadó. Révész Renáta Liliána az Indexnek azt mondta: elsődleges céljuk az volt, hogy a tanároknak segítséget nyújtsanak a gyásznaphoz. A pedagógusok nincsenek felkészítve erre, és ha egy tanár nem megfelelően áll ehhez a kérdéshez, akár még nagyobb bajt is okozhat a gyerekeknek. A két pszichológus ezért összeírta a tanároknak, hogy milyen szempontok mentén beszélgessenek a tragédiáról. Minden esetben úgy, hogy a gyerekek elmondhassák saját érzéseiket és élményeiket.

Révész Renáta Liliána szerint abban nincs különbség egy 7 éves alsós vagy egy 16 éves kamasz között, hogy egy ilyen hírrel szembe kell nézni. Az nem jó megoldás, ha a tragédiát tabusítják a szülők vagy a tanárok, és nem beszélnek róla a kisebbeknek. A gyerekek egy elkapott félmondatból vagy társaiktól úgyis megtudnák ezt, és a kibeszéletlen érzések, gondolatok sokkal nagyobb zavart okozhatnak számukra.

Azt a két pszichológus is elismeri, hogy a beszélgetések szükségszerűen és természetesen szorongást generálnak majd a gyerekekben, fiatalokban, ugyanakkor éppen arra teremtenek lehetőséget, hogy a közös feldolgozás révén érzéseikkel, a bennük kavargó gondolatokkal ne maradjanak egyedül.