A sebészeti központokban nem fértek hozzá kilinai adatbázisokhoz, nem tudtak új beteget regisztrálni, vagy hozzáférni a kórelőzményekhez.
Világméretű informatikai leállás-sorozat kezdődött péntek reggel, az IT-probléma számos országot, médiaplatformot, közlekedési és pénzügyi rendszereket érintett - írta a hang.hu.
Kezdetben a sdyney-i repülőtér forgalma állt le, majd az United Airlines függesztette fel járatainak indítását. Egy időre lefagyott a Londoni Értéktőzsde platformja is, ám később működése helyreállt. Műszaki hibát jelentettek a berlini repülőtérről, hibát észleltek a japán JetStar, a Jeju Air, a Qantas, a HK Express és a Spring Japan légitársaságok rendszereiben, Alaszkában pedig elérhetetlenné vált a 911-es segélyhívó szám.
A leállás érintette az új-zélandi parlament információs rendszerét, és több, az EMIS WEB betegfelvételi rendszert használó angliai orvosi rendelő, sebészeti központ működését is megnehezítette: nem fértek hozzá kilinai adatbázisokhoz, nem tudtak új beteget regisztrálni, vagy hozzáférni a kórelőzményekhez. Egy időre leállt a Sky News televíziós csatorna sugárzása is, ám rövid szünet után folytatni tudták adásukat.
Kiderült, a problémák mögött a Crowdstrike nevű kiberbiztonsági cég egyik szoftverfrissítése állt: vírusirtójukra olyan frissítést adtak ki, ami blokkolta a Windows-eszközöket, és kék halált idézett elő az asztali számítógépeken.