Szépen hízik az ipar a súlyfeleslegüktől szabadulni vágyó emberek pénzén.
Alig telt el két hét 2014-ből, ám az amerikai kereskedelmi felügyelet máris több tíz millió dollár büntetést szabott ki olyan cégekre, amelyek átverték a vásárlókat fogyással kapcsolatos hirdetéseikkel. Az Egyesült Államok 20 évesnél idősebb lakóinak több mint harminc százaléka túlsúlyos. Alig két évtizeddel ezelőtt ez az arány mindössze 25 % volt. További milliók érzik úgy, hogy az ünnepekkel összefüggő eltúlzott étkezések miatt többet nyomnak a mérlegen, mint amennyit szeretnének és nagyon sokan vannak olyanok, akik szégyellik túlsúlyukat vagy bűntudatuk van emiatt – írja a Napi.hu portálja.
Ennek tükrében nem meglepő, hogy a fogyást ígérő termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó ipar igen szépen hízik a súlyfeleslegüktől szabadulni vágyó emberek pénzén – írta a MarketWatch. Becslések szerint a súlycsökkentési programokkal foglalkozó cégek 2,4 milliárd dollár árbevételt értek el tavaly, az ételkiegészítőket kínáló társaik 14 milliárdos forgalmat könyvelhettek el.
Aki fogyni akar, az jó, ha észben tartja, hogy a fogyásipar vállalatainak bevételt és profitot ígér az emberek elhízása. Ennek megszerzése érdekében könnyen eltúlozhatják a termékeik hasznosságát. Az amerikai kereskedelmi felügyelet (FTC) szerint a súlycsökkenést ígérő hirdetések 15%-a tartalmaz hamis információkat vagy ígéreteket. Csak idén, az elmúlt néhány napban összesen 34 millió dollár büntetést szabtak ki olyan vállalatokra, amelyek átverő reklámokat jelentettek meg.
Szakértők szerint a fogyással összefüggő hirdetések többsége tisztességes és néhány ételkiegészítő használ, ám az fogyasztási iparban brutálisan sok a hamis információ. Engle felhívja a figyelmet néhány különösen gyanús tényezőre. Igen óvatosan kezelendők a gyors súlycsökkentést ígérő reklámok. Ilyen például például 10 font (öt kiló) 10 nap alatt típusú megfogalmazás.
Nem tanácsos elhinni, ha azt olvassuk, hogy az eredmény „garantált", „tudományos áttörésen" alapul. Enyhén szólva nem valószínű, hogy hatásosak a fogyást ígérő krémek vagy tapaszok.
Nem okolhatók ugyanakkor minden átverésért a hirdetők. A Journal of Marketing Reseach című lap – azaz nem a helyes étkezéssel, hanem a kommunikációval foglalkozó újság – korábbi cikke szerint az „alacsony zsírtartalmú" felirat láttán simán átverik magukat az emberek. Miután ezt olvassák egy élelmiszer csomagolásán, annyira megnyugszanak, hogy átlag másfélszer annyit esznek belőle, mint ha nem találkoztak volna ezzel a szöveggel.