A gyerekekre nehezedő nyomás csökkentéséhez szükség van alternatív módszerek bevezetésére a tanórákon.
Szorongást csökkentő alternatív mozgásformákra lenne szükség a testnevelésórákon, hogy ezzel is csökkentsék a gyermekek mindennapi lelki terheit. A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy az iskolásokra nehezedő sulistressz miatt már nem elég a hagyományos erősítés, szükség van a pedagógiai repertoár bővítésére – derült ki a Magyar Nemzethez eljuttatott szakmai közleményből. Ebben Bagdy Emőke ismert klinikai szakpszichológus kifejti: akár már heti egyórányi relaxáció is sokat jelenthet a túlterhelt környezetben, a jelenlegi iskolarendszer szerkezete azonban még nem elég rugalmas, és sajnos sokszor a szülők alaptalan félelmei is akadályozzák a diákok lelki egészségének megőrzését.
Mint írták, egyre több pedagógus és mentálhigiénés szakember hangsúlyozza, hogy a gyerekekre nehezedő nyomás csökkentéséhez szükség van olyan alternatív módszerek bevezetésére a tanórákon – köztük a testnevelésórán is –, mint a relaxáció, a jógagyakorlatok vagy éppen a tánc és a kreatív mozgás. A lazítással, kikapcsolódással együtt járó tevékenységek ugyanis javítják a koncentrációt, a testtartást és az egyensúlyérzéket is.
A kifejezetten ingergazdag környezetben felnövő gyerekeknek különösen nagy szükségük lenne a relaxációra. Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus szerint minimálisan már heti egy óra is segíthetne, amikor a gyerekek az elengedett állapotban néhány percre csak önmagukra figyelnek.
Az országban egyébként léteznek jó példák, a budapesti Derkovits Gyula Általános Iskola vagy a szentgotthárdi Arany János Általános Iskola is ilyen. Az előbbi intézményben az órák részét képezi a heti rendszerességgel végzett jógagyakorlat, míg utóbbinál csak nemrégiben vezették be.