Az időjárási viszonyoknak köszönhetően valamelyest csökkent a légszennyezettség Budapesten, így nem kellett szmogriadót elrendelnie a Fővárosi Önkormányzatnak.
A város kilenc pontján elhelyezett mérőműszerek által mért szállópor-koncentráció azonban napi átlagban meghaladta a tájékoztatási küszöbértéket (75 mikrogramm/köbmétert), ezért figyelmeztették a lakosságot. Demszky Gábor főpolgármester a többi között önkorlátozásra kérte a fővárosiakat, valamint a közintézményeket és az ipari légszennyezőket. Kérte továbbá, hogy a budapestiek lehetőség szerint a személygépkocsik használata helyett válasszák a tömegközlekedést.
Csütörtökön még nagy esélye volt annak, hogy mától a riasztási fokozatot rendeljék el, mert a város több pontján is meghaladta a riasztási küszöbértéket a szálló por koncentrációja, de azóta javult a város levegőjének minősége. A szálló por magas koncentrációja köhögést és nehéz légzést válthat ki, majd a tüdőben felszívódva gyulladásos folyamatot indíthat el. Egyre többen fordulnak orvoshoz az asztma és a krónikus légcsőhurut miatt, nő a szív-érrendszeri megbetegedések száma.
A por belégzése a légzőszervi betegek állapotát is súlyosbítja. Különösen veszélyeztetettek a légúti és keringési betegségben szenvedők, csecsemők, gyermekek és időskorúak, az aktív és passzív dohányosok.
Hagyd otthon az autódat! - ezt kéri a fővárosiaktól és a környező településeken élőktől a Levegő Munkacsoport. A közlekedési dugók csökkentéséért, a tisztább levegőjű Budapestért február 1-jén kezdődő új kampányukban a környezetvédők arra biztatják az embereket, hogy válasszák a kevéssé szennyező, egészségesebb közlekedési módokat: szálljanak tömegközlekedési járművekre, kerékpározzanak vagy gyalogoljanak minden esetben, amikor ezt megtehetik.
A civil szervezet most a korábbiaknál is határozottabban figyelmeztet rá, hogy Budapest légszennyezettségéért mindenekelőtt a közlekedés a felelős: a fővárosban élő gépkocsihasználók és az oda rendszeresen beautózó emberek.
Ma több mint hatszázezren lépnek be naponta Budapest határán. Közülük négyszázezren autóba ülnek, és többnyire egyedül próbálnak bejutni a városba, óriási dugókat okozva. Ehhez társul a városon belül szintén gépjárművel útnak indulók sok százezres tömege.