A jelenlegi szisztéma nem csak a betegnek, de az orvosnak és az intézménynek sem jó.
Gyakran tétlenül és kiszolgáltatottan eltöltött hosszú órákat, de akár fél napot is várakoznak a betegek azért, hogy elszállítsák őket a megfelelő szakrendelésre, és visszais – írja a sonline.hu portálja. A sok éve meglévő pénzszűke csak az egyik ok, aminek a tünetei megjelennek a kényszerű várakozásokban.
Hét éve 2,4 millió körüli betegszállítást fedez ez a támogatás, és akkor még nem számoltuk egy liter benzin költségének reálérték-változását. Márpedig az OEP-szerződött betegszállítók évente 60 millió kilométert tesznek meg, amivel benevezhetnének egy Mars-túrára: a vörös bolygó járt már ennyire Föld-közelben. Hatalmas távolság, amivel 1500 kört mehetnének az egyenlítő mentén. De csak alig több mint a felét-kétharmadát fizetné ki az állam. A betegszállítók ugyanis csak a hasznos kilométerre kapnak forrást – emeli ki a portál.
Csák Zoltán, az Országos Betegszállító Szolgálatot üzemeltető Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete (MBOE) elnöke elmondta: a minap egyeztettek a szaktárcával kéréseikről. A finanszírozást lényegesen átalakító forrásbővülésre sem az idén, sem jövőre nem számíthatnak ugyan, de javaslatcsomagjuk megfontolására ígéretet kaptak Beneda Attila kabinetfőnöktől. Az államtitkárság hozzáállását látva az elnök derűlátó.
Az első és legfontosabb pontok egyike, hogy az irányítás maradhatna az Országos Mentőszolgálatnál (OMSZ), de az OBSZ internetalapú diszpécserprogramját használnánk. Ez a 90 szolgáltató mind a 600 autójának a mozgását látná. Kényelmes, átlátható rendszer, mellyel gyorsabb és pontosabb lehet az irányítást – húzta alá Csák Zoltán. Mint elmondta, javasolták a megyén kívüli szállítások tranzitállomásainak kialakítását is, ami kényelmes várakozást eredményezne. A nagyobb egészségügyi szolgáltatóknál pedig betegvárók kialakítását javasoljuk – tette hozzá az elnök.