Alapjában pozitív, de vegyes tapasztalatokat szereztek, a metrón belül kényelmesen tudtak közlekedni.
Még nem teljes az M3 metró felújítása, aminek keretében a BKK teljes akadálymentesítést ígért, de az Önállóan lakni – közösségben élni csoport tagjai már tesztelték az elkészült állomásokat. Amit láttak, meggyőző volt, de igazán csak a vonal teljes elkészülte után fogják tudni megmondani, valóban bejárható-e a vonal, elérhetők-e a felszíni kapcsolatok, csatlakozások is. Így már Budapest jelentős részét be tudják járni, de a 2-es és 1-es vonal lényegében továbbra is elérhetetlen kerekesszékkel - írta beszámolójában a józsefvárosiújsag.hu.
A csoport beszámolója szerint először az M3-as vonalának északi szakaszát tesztelték, ezt követően mentek a déli végére, hogy megnézzék a Kőbánya-Kispest körüli állomásokat. A lapnak azt mondták, alapjában pozitív, de vegyes tapasztalatokat szereztek.
Találkoztak fáradságosan megközelíthető rámpával, és túl szélesnek találták a metrókocsi és a peron közötti távolságot és szintkülönbséget, amin csak nagy zökkenővel tudtak székkel átmenni, nem elektromos kocsival pedig kifejezetten kihívás volt. Ez kérdés a 4-es vonalon tökéletesen volt megoldva. A szerelvényben már kényelmesen tudtak közlekedni, a mozgássérült állasokat is jónak találták.
És végül a Józsefvárost érintő „3K”, vagyis három k-hangzós (Kálvin, Corvin, Klinikák) állomást próbálták ki most júniusban. Használhatták a ferdepályás lifteket is, amiket a mozgólépcső pályájára építettek fel. Könnyen elképzelhető, hogy ezeket a budavári siklóra emlékeztető kabinokat a nem mozgássérültek is ki akarják majd próbálni.
Erről a tapasztalatról így írtak a beszámolóban: „Mindkét oldalunkon egy-egy mozgólépcső ment, és a leválasztó fal is átlátszó üveg volt. A lift is körben üveg volt. Egyik csoporttagunk az elmondása alapján úgy érezte magát, »mint akit egy vitrinbe kiállítottak«.