Sem betegnek, sem látogatónak nem illik bekapcsolt mobillal kórházban, ápolóhelységben lenni.
Először is tisztáznunk kell, hogy a kórház nem szálloda, nem szolgáltatás, hanem segítségnyújtó, életmentő hely. Az egészségügy helyzete még nem teszi indokolttá, hogy tiszteletlenek, illetlenek, udvariatlanok legyünk. Mostanában mindenki általánosít, hogy a nővérek, orvosok nem hivatásként állnak munkájukhoz, elhanyagolják azt, és csak a pénzre hajtanak, írja a bien.hu. Nos… van ilyen is, de gondoljunk bele abba, hogy mi vállalnánk-e az éjszakázást, tudnánk-e ilyen hatalmas felelősséget vállalni emberi életekért, képesek lennénk-e egyéni problémáink ellenére ilyen mértékben koncentrálni?
A két véglet
Az egyik véglet, amikor a kórházi személyzetet istenként tiszteli valaki. Bár sok mindent nem ért, nem mer kérdéseket feltenni, mindent helyben hagy, minden döntést az orvosra bíz, és beletörődik abba, hogy nem megfelelő a betegellátás. Ez utóbbi hiba, hiszen a kórházi dolgozóknak is kell a visszajelzés, hogy minden rendben zajlik-e.
A másik véglet, amikor semmibe veszi valaki a kórházi rendet, átnéz az ott dolgozókon, esetleges magasabb végzettsége folytán azt gondolja, hogy lenézheti, felülbírálhatja a nővért. Hát nem. A nővér tudása speciális, tehát nem helyettesíthető egyéb tudással.
A kórházi mobiltelefon használat
Sem betegnek, sem látogatónak nem illik bekapcsolt mobillal kórházban, ápolóhelységben lenni. Mindig engedélyt kell kérni, mint a betegtársaktól, mint a személyzettől arra, hogy bekapcsolt állapotban mobiltelefon legyen nálunk.
A telefonbeszélgetést illendő röviden, lehetőleg félre vonulva megoldani, és nem illik csacsogni a semmiről. A nővérnél, orvosnál van mobiltelefon, ez a munkáját is(!) segíti, mivel ez többnyire szolgálati telefon. Velünk ellentétben ők pontosan tudják, hogy hol lehet a kórház területén telefont használni.
A látogatás
Attól függetlenül, hogy ,,nyitottak” az osztályok, minden osztályon van ajánlott látogatási rend. Ez a beteg érdekét is szolgálja, hiszen gondoskodik arról, hogy pihenni tudjon. A látogató érdekét is szolgálja, hiszen akkor megy látogatni, amikor biztos nincs hozzátartozója semmilyen vizsgálaton.
A látogatásnak nem szabad hosszúra nyúlnia, hiszen kifárasztja a beteget, zavarhatja a többi szobában tartózkodót. Régebben – helyesen – csak korlátozott számú látogató mehetett be egy beteghez a szobába. Ne ide időzítsük a nagy családi találkozókat.