• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

    • Melanoma: Nem csak nyáron kell figyelni

      Melanoma: Nem csak nyáron kell figyelni

    • Öt fontos tudnivaló a most aktuális anyajegyszűrésről

      Öt fontos tudnivaló a most aktuális anyajegyszűrésről

  • egynapos sebészet
    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

    • Jó ütemben halad az egynapos sebészetek fejlesztése

      Jó ütemben halad az egynapos sebészetek fejlesztése

    • Lassan elkészül az orosházi kórház egynapos sebészeti részlege

      Lassan elkészül az orosházi kórház egynapos sebészeti részlege

Kötelező lehet a vészfék az autókban

Lapszemle 2019.02.18 Forrás: Napi.hu
Kötelező lehet a vészfék az autókban

Az automatikus vészfékező rendszert várhatóan 2022-től kötelezővé teszik az új autóknál.

Mintegy 40 ország megállapodott az automatikus vészfékező rendszerek (AEBS) bevezetésére vonatkozó ENSZ-rendelet tervezetéről - derül ki a világszervezet tájékoztatásából - melyet a napi.hu. idézett. 

Az új szabályozás szigorú és nemzetközileg harmonizált szabályokat ír majd elő a vészfékező rendszerek alacsony sebességnél történő használatára. A szabályozásról még az idén tárgyalnak és várhatóan jövőre lép életbe.

Mindez a mostani kilátások szerint azt jelentené, hogy 2022-től az Európai Unióban és Japánban minden új személyautóban és kisteherautóban kötelező lesz az automatikus vészfék, amely jelentősen javítja a közlekedésbiztonságot, különösen városi környezetben. 

Az automatikus vészfék lényege leegyszerűsítve: ha az autó balesetveszélyes távolságra megközelít például egy másik autót vagy gyalogost, akkor - autótól függően - először hangjelzéssel, kormányrázással figyelmezteti a sofőrt, ha ez sem használ, akkor megállítja az autót a baleset elkerülése érdekében - írta a lap.

 

Legolvasottabb cikkeink