• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Küszködnek a betegszállító cégek, s így a betegek is

Lapszemle 2018.05.11 Forrás: Hír TV
Küszködnek a betegszállító cégek, s így a betegek is

A gazdaságos működéshez a 110 forintos kilométerdíj duplája is szűkösen lenne elég, ráadásul munkaerőhiánnyal is küszködnek.

Az alacsony állami térítési díjakból a költségeket is alig tudják kifizetni, béremelésre már nem futja, így a cégek nem tudják megtartani a dolgozóikat. A várható benzináremelkedés további gondokat okozhat – olvasható a hirtv.hu portálján. A betegmozgatási díjon felül a szolgáltatók 108-110 forintot kapnak kilométerenként. Ebből kell tankolniuk, és fizetniük a munkatársakat. Budapesten az egyik legnagyobb betegszállító cég április végén bedobta a törölközőt. A kiesett autókat mentőkkel pótolják.

Általánosságban is elmondhatom, de a közép-magyarországi régióban meg kifejezetten munkaerőhiánnyal küzd az Országos Mentőszolgálat. És hogyha kivonunk ebből az egyébként is hiányos csapatból még plusz embereket egy másik munkára, akkor azok, akik ott maradnak, azokra még nehezebb teher vár, még több munka vár rájuk – mondja Kusper Zsolt, a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének elnöke.

A betegszállítók érdekképviseletének elnöke szerint az alacsony finanszírozás Budapest mellett Kecskemét környékén okoz igazán gondot. A fővárosban és a főváros környékén és Közép-Magyarországon egyre nagyobb a munkaerőhiány, és ez rányomja a bélyegét a betegszállításra, ugyanúgy mint a tömegközlekedésre és minden egyébre. A humánerőforrás ára annyira elszállt, hogy vannak szolgáltatások, amik nem bírják ezt megfizetni – nyilatkozta Tóth István.

Fülöp János évek óta vezet egy olyan betegszállító céget, amely csak magánfuvarokat vállal, az államnak nem dolgozik. Számításai szerint a gazdaságos működéshez a 110 forintos kilométerdíj duplája is szűkösen lenne elég. „6 évnél fiatalabb, maximum 15 éves korig lehet ezekkel az autókkal dolgozni, és azért egy 6 évesnél fiatalabb betegszállító autó, vagy mentőautó az azért több millió forint beruházást jelent a cégnek. Ebből a 220-280 kilométeres díjból éppen nulla, tehát a fenntartási költségeket lehet finanszírozni” – nyilatkozta az E.R. Mentőszolgálat Kft. ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink