• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

  • egynapos sebészet
    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

Küszködnek a betegszállító cégek, s így a betegek is

Lapszemle 2018.05.11 Forrás: Hír TV
Küszködnek a betegszállító cégek, s így a betegek is

A gazdaságos működéshez a 110 forintos kilométerdíj duplája is szűkösen lenne elég, ráadásul munkaerőhiánnyal is küszködnek.

Az alacsony állami térítési díjakból a költségeket is alig tudják kifizetni, béremelésre már nem futja, így a cégek nem tudják megtartani a dolgozóikat. A várható benzináremelkedés további gondokat okozhat – olvasható a hirtv.hu portálján. A betegmozgatási díjon felül a szolgáltatók 108-110 forintot kapnak kilométerenként. Ebből kell tankolniuk, és fizetniük a munkatársakat. Budapesten az egyik legnagyobb betegszállító cég április végén bedobta a törölközőt. A kiesett autókat mentőkkel pótolják.

Általánosságban is elmondhatom, de a közép-magyarországi régióban meg kifejezetten munkaerőhiánnyal küzd az Országos Mentőszolgálat. És hogyha kivonunk ebből az egyébként is hiányos csapatból még plusz embereket egy másik munkára, akkor azok, akik ott maradnak, azokra még nehezebb teher vár, még több munka vár rájuk – mondja Kusper Zsolt, a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének elnöke.

A betegszállítók érdekképviseletének elnöke szerint az alacsony finanszírozás Budapest mellett Kecskemét környékén okoz igazán gondot. A fővárosban és a főváros környékén és Közép-Magyarországon egyre nagyobb a munkaerőhiány, és ez rányomja a bélyegét a betegszállításra, ugyanúgy mint a tömegközlekedésre és minden egyébre. A humánerőforrás ára annyira elszállt, hogy vannak szolgáltatások, amik nem bírják ezt megfizetni – nyilatkozta Tóth István.

Fülöp János évek óta vezet egy olyan betegszállító céget, amely csak magánfuvarokat vállal, az államnak nem dolgozik. Számításai szerint a gazdaságos működéshez a 110 forintos kilométerdíj duplája is szűkösen lenne elég. „6 évnél fiatalabb, maximum 15 éves korig lehet ezekkel az autókkal dolgozni, és azért egy 6 évesnél fiatalabb betegszállító autó, vagy mentőautó az azért több millió forint beruházást jelent a cégnek. Ebből a 220-280 kilométeres díjból éppen nulla, tehát a fenntartási költségeket lehet finanszírozni” – nyilatkozta az E.R. Mentőszolgálat Kft. ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink