• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Levegőben lóg a mentőhelikopter költöztetése

Lapszemle Forrás: bama.hu

A szakértők szerint Szekszárdon lenne jobb helye a jelenleg a pécs-pogányi repülőtéren állomásozó mentőhelikopternek.

Ám nem tudni, mikor telepítik át tényleg a bázist. Állandó szereplője a városi gyereknapoknak és a repülőtéri családi programoknak a Pogányban állomásozó mentőhelikopter. Még fontosabb azonban a sárga Eurocopter elérhetősége, ha súlyos balesetekhez vonul menteni vagy közúton csak kockázatosan szállítható beteget mozgatnak vele. Emiatt rendszeresen felmerül a kérdés, hogy a hivatalos álláspont szerint nem Pécs közelében kellene lennie a légimentés dél-dunántúli központjának. A bázist, mint arról többször beszámoltunk, már tavaly Szekszárdra költöztették volna. A helyzetről ismét megkérdeztük az illetékeseket a Dunántúli Napló – online. Az Országos Mentőszolgálat mindössze annyit közölt: a költözés ügyében „nincs újabb fejlemény." Egyelőre csak az biztos, hogy a légimentők bizonytalan ideig még Pécsről segítik a régió lakóit.

2014-ben egyébként a nagyobb elérhető terület és a mintegy 170 ezerrel több kiszolgálható ember indokával jelentették be, hogy 2015 végéig megépül az új légimentő állomás Szekszárdon.

Ahhoz, hogy valahol mentőhelikoptert állomásoztassanak, a szakértők szerint nem kell egy egész reptér. Mindössze a gép tankolásának és szervizelésének feltételeit kell megteremteni, ami egy kisebb leszállóhelyet és egy fűtött hangárt jelent, és persze a személyzet (Baranyában ez valamivel több mint tíz ember) elhelyezését kell megoldani. Egy nyüzsgő repülőtér még problémás is lehet a mentőhelikopter indítása szempontjából, bár Pécs-Pogány jelenlegi forgalma nem jelenthet komoly akadályt.

Szekszárd a város északnyugati határában működő Ipari Parkban biztosított építési területet a légimentőbázis számára – válaszolta az önkormányzat. A polgármesteri hivatal kabinetvezetője, Böröcz Máté közölte: a területet állami tulajdonba adták át.

Egyelőre nincs hír arról, hogy ott megindult volna a munka. Az önkormányzatot is foglalkoztatja az ügy, ennek jele, hogy idén március 1-jén levélben kértek tájékoztatást a projekt állásáról az Országos Mentőszolgálat Főigazgatóságának Projektigazgatóságától. A kabinetvezető közlése szerint választ egyelőre nem kaptak.

Arról, hogy esetleg forráshiány áll-e a késlekedés hátterében, nem tudni. Az bizonyos, hogy tavaly – amint arról a Dunántúli Napló is beszámolt – egy 11 milliárd forintos, EU-forrásból finanszírozott programban újított fel hatvan mentőállomást (köztük a szekszárdit) az OMSZ, és újak is nyíltak. Baranyában korszerűsítették a pécsi mellett a komlói, a siklósi és a sellyei állomásokat, Sásd, Pécsvárad és Szentlőrinc pedig új állomást kapott a programban.