Ám nem tudni, mikor telepítik át tényleg a bázist. Állandó szereplője a városi gyereknapoknak és a repülőtéri családi programoknak a Pogányban állomásozó mentőhelikopter. Még fontosabb azonban a sárga Eurocopter elérhetősége, ha súlyos balesetekhez vonul menteni vagy közúton csak kockázatosan szállítható beteget mozgatnak vele. Emiatt rendszeresen felmerül a kérdés, hogy a hivatalos álláspont szerint nem Pécs közelében kellene lennie a légimentés dél-dunántúli központjának. A bázist, mint arról többször beszámoltunk, már tavaly Szekszárdra költöztették volna. A helyzetről ismét megkérdeztük az illetékeseket a
Dunántúli Napló – online. Az Országos Mentőszolgálat mindössze annyit közölt: a költözés ügyében „nincs újabb fejlemény." Egyelőre csak az biztos, hogy a légimentők bizonytalan ideig még Pécsről segítik a régió lakóit.
2014-ben egyébként a nagyobb elérhető terület és a mintegy 170 ezerrel több kiszolgálható ember indokával jelentették be, hogy 2015 végéig megépül az új légimentő állomás Szekszárdon.
Ahhoz, hogy valahol mentőhelikoptert állomásoztassanak, a szakértők szerint nem kell egy egész reptér. Mindössze a gép tankolásának és szervizelésének feltételeit kell megteremteni, ami egy kisebb leszállóhelyet és egy fűtött hangárt jelent, és persze a személyzet (Baranyában ez valamivel több mint tíz ember) elhelyezését kell megoldani. Egy nyüzsgő repülőtér még problémás is lehet a mentőhelikopter indítása szempontjából, bár Pécs-Pogány jelenlegi forgalma nem jelenthet komoly akadályt.
Szekszárd a város északnyugati határában működő Ipari Parkban biztosított építési területet a légimentőbázis számára – válaszolta az önkormányzat. A polgármesteri hivatal kabinetvezetője, Böröcz Máté közölte: a területet állami tulajdonba adták át.
Egyelőre nincs hír arról, hogy ott megindult volna a munka. Az önkormányzatot is foglalkoztatja az ügy, ennek jele, hogy idén március 1-jén levélben kértek tájékoztatást a projekt állásáról az Országos Mentőszolgálat Főigazgatóságának Projektigazgatóságától. A kabinetvezető közlése szerint választ egyelőre nem kaptak.
Arról, hogy esetleg forráshiány áll-e a késlekedés hátterében, nem tudni. Az bizonyos, hogy tavaly – amint arról a Dunántúli Napló is beszámolt – egy 11 milliárd forintos, EU-forrásból finanszírozott programban újított fel hatvan mentőállomást (köztük a szekszárdit) az OMSZ, és újak is nyíltak. Baranyában korszerűsítették a pécsi mellett a komlói, a siklósi és a sellyei állomásokat, Sásd, Pécsvárad és Szentlőrinc pedig új állomást kapott a programban.