A konfliktusok többségét az okozza, hogy a páciensek elvárásai nincsenek szinkronban a nyújtott szolgáltatásokkal
Míg 2011-ben 50 betegjogi képviselőhöz fordulhattak a páciensek, 2019. január 1-je óta mindössze 18 jogvédő fogadja az ország összes betegének panaszát az alapellátástól a kórházakig, az állami és a magánszektort tekintve egyaránt. Tavaly még harmincan látták el ezt a feladatot – derült ki Novák Krisztina, az Integrált Jogvédelmi Szolgálat vezetőjének beszámolójából a Magyar Kórházszövetség XXXI. kongresszusán Egerben.
Az Integrált Jogvédelmi Szolgálat adatai szerint 2018-ban összesen 14 002 megkeresés érkezett az egészségügyi ellátással kapcsolatban – 2014 óta nagyságrendileg ugyanez a szám –, a panaszok többsége a betegjogi képviselőkhöz futott be, 423 esetet a hatóságoknál, mintegy 600-at pedig a kormányhivataloknál kezeltek - tudósított az előadásról a medicalonline.hu.
A legtöbb megkeresés a közép-magyarországi régióból érkezik, azonban országszerte elsősorban a járóbeteg-szakellátók munkájára panaszkodnak a betegek. Mint Novák Krisztina elmondta, stagnál az alapellátással kapcsolatos bejelentések száma, aminek leginkább az az oka, hogy a betegek nem szívesen keverednek konfliktusba a háziorvosukkal. A kórházi ellátással kapcsolatban 4697 esetben éltek hivatalos észrevétellel a betegek. A főosztályvezető megjegyezte: a magánellátóknál a reklamációk leginkább a fogászati és a nőgyógyászati kezelésekkel kapcsolatosak. További részletek a teljes tudósításban.