• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Még mindig nem működik a klinikai leszálló

Lapszemle Forrás: delmagyar.hu

Év végén valószínűleg leszállhat az első helikopter az SBO repülőterére – már csak egy engedélyt várnak hozzá.

Két és fél éve a városszéli repülőtérre érkeznek a légi mentéssel szállított betegek, ami nagyjából negyedóra kiesést jelent. Június óta működik a Sürgősségi Betegellátó Önálló Osztály, amely a régióból érkező legkritikusabb betegek fogadására szolgál. Városképi jelentőségű helikopterleszállója azonban a mai napig nem üzemel – írja a Délmagyarország Napilap cikke nyomán a delmagyar.hu portálja.

A mentőhelikopter Szegeden 2012 januárja óta a város melletti repülőtéren landol. A légi mentéssel szállított betegeket onnan mentőautó viszi a klinikáig. A több mint négy kilométeres út nagyjából negyedóra időkiesést jelent ahhoz képest, mintha az egészségügyi intézmény mellett szállna le a helikopter – ahogyan az korábban volt. Csakhogy az új klinikai tömb építésének kezdetével megszűnt az a leszállóhely, az SBO mellé pedig éppen azért építették fel a közel 24 méter magas tornyot a 20 méter átmérőjű, fűthető tányérral, hogy továbbra is biztosított legyen leszállás után a szinte azonnali klinikai ellátás.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság kommunikációs osztály közölte: a Légügyi Hivatal már július 11-én használatbavételi engedélyt adott a Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ területén V. osztályú emelt szintű mentő repülőtérnek. A döntés augusztus 18-ától jogerős. A Klinikai Központnak kell kérelmeznie az üzemben tartási engedély kiadását, ennek megszerzését követően használható a repülőtér. Ilyen tartalmú kérelem azonban nem érkezett a hatósághoz – áll a szerkesztőségnek küldött levélben. Mint kiderült, ennek oka az, hogy ezt a határozatot a hatóság három napja küldte meg a klinikai központnak.

Szeptember harmincadikán kaptuk meg a jogerős használatbavételi engedélyt. Az egyetemi védelmi iroda ezután tudja majd kérelmezni az üzemben tartási engedélyt – mondta Márkus Péter projektmenedzser. Ez lesz az utolsó engedélyeztetési eljárás, ami az eddigi tapasztalatok alapján nagyjából három hónapot vesz majd igénybe. Az év végén valószínűleg leszállhat a toronyra az első helikopter – fűzte hozzá a projektvezető.