• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Megszűnhet az OEP és az OTH

Lapszemle Forrás: Népszabadság

A Nefmi képviselői határozottan tiltakoztak a felügyeletük alá tartozó regionális szervezetek összevonása ellen.

Noha az embereknek egyszerűbb ügyintézést ígér, az érintett hivatalok irányítóinál mégis „kicsapta a biztosítékot" a kormánynak az a terve, amely januártól egybeolvasztaná a térségi államigazgatási szervezeteket - olvasható a Népszabadság Tárcalobbi a ''megahivatalok'' ellen című cikkében.

Egyetlen tollvonással vonna össze 16 területi államigazgatási szervezetet - a Területi Igazságügyi Hivatal, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal, a Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Hivatal, a Földhivatal, a Magyar Államkincstár, az Egészségbiztosítási Pénztár, a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság, a Munkaügyi Központ, a Munkaügyi Felügyelőség, a Munkavédelmi Felügyelőség, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Felügyelőség, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Mérésügyi és Műszaki Biztonsági Hatósága, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Oktatási Hivatal regionális irodáit - az úgynevezett megyei kormányhivatalokba a kormány.

Az átszervezésről szóló jogszabályjavaslat azt sem titkolja, hogy a kormány a megyei kormányhivatalok útján a területi államigazgatás teljes rendszerére szeretne „rálátni", így a hivatalok élére nem szakembereket, hanem elsősorban politikusokat neveznek majd ki.

Az összevonással megszűnne az érintett hivatalok önálló gazdálkodása. Az óriási átalakítástól olcsóbb és hatékonyabb közigazgatást remél a Fidesz, mert - így a kormány - fölszámolják az államigazgatás párhuzamosságait, az egyablakos ügyintézés bevezetésével az ügyfeleket bolondító hivatali útvesztőket is.

A kormányülést megelőző közigazgatási egyeztetésen több vitás kérdés is maradt: a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nemzeti Erőforrás Minisztérium képviselői még az utolsó pillanatban is határozottan tiltakoztak a felügyeletük alá tartozó regionális szervezetek összevonása ellen.

A Nemzeti Erőforrás Minisztériuma (Nefmi) kiáll az Országos Egészségbiztosítási Pénztár, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Hivatal, valamint az Országos Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság regionális hivatalainak beolvasztása ellen.

Információk szerint ha a kormány jóváhagyja a javaslatot, megszűnhet az egészségpénztár és a tisztiorvosi szolgálat országos hivatala, hiszen miután a megyei kormányhivatalok közvetlenül kormányzati irányításúak lesznek, okafogyottá válik a központi szervezet fenntartása.

Az összevonással kapcsolatos közigazgatási vitában a Nefmi azzal is érvelt, hogy a Fidesz az OEP beolvasztásával éppen a 2007-es, népszavazással is megerősített, de a kormányprogram részeként is hangsúlyozott egységes, nemzeti kockázatközösségen alapuló társadalombiztosítási rendszert számolná fel.

Az E-Alap az állami költségvetés elkülönült része, a kockázati közösség jogi alapját az alkotmány rögzíti. Az OEP ügyfelei nem állampolgárok - áll a kormányzati előterjesztésben -, hanem biztosítottak, azonosításuk az úgynevezett taj-számmal történik, amelynek kezelését jogszerűen csak az OEP végezheti. Állítják: ha az informatikai rendszer ügykezelői felülete az OEP hálózatán kívülre kerülne, sérülhet az adatbiztonság.