Az Ügyfélkapu+ igénylése okostelefon esetén a legrosszabb esetben is egy mindössze pár percet igénylő folyamat.
Még mindig sok a félreértés az Ügyfélkapu megszűnésével kapcsolatban, ezért a 24.hu egy cikkben összefoglalja, hogy miért szűnik meg a sokak által használt beléptető rendszer, illetve kitérnek arra is, hogy miképp használhatók az elavultat leváltó modernebb megoldások, az Ügyfélkapu+, illetve az okostelefonos DÁP (Digitális Állampolgárság Program) alkalmazás.
Amit mindenképpen tudni kell:
2025. január 16-án az Ügyfélkapu néven ismert belépési megoldás megszűnik, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy pusztán felhasználónév és jelszó segítségével nem lehet majd belépni az olyan felületekre, mint például az EESZT, a magyarorszag.hu, az eSZJA, az ONYA és a többi ügyintézésre szolgáló állami webfelület.
Az Ügyfélkapu+ január 16. után is használható lesz belépésre az állami webfelületeken.
Az Ügyfélkapu+ mellett már a DÁP alkalmazás is használható, illetve január 16-át követően is alkalmas lesz arra, hogy belépjünk azon oldalakra, amiket korábban az Ügyfélkapu segítségével értünk el.
Összefoglalva: 2025. január 16. után a felhasználók azt fogják tapasztalni, hogy az ügyintézős oldalakon (EESZT, eSZJA, ONYA stb.) a belépés gombra kattintva a jelenlegi Ügyfélkapu, Ügyfélkapu+ és DÁP mobilalkalmazás opciók helyett már csak két lehetőség lesz elérhető: az Ügyfélkapu+ és a DÁP mobilalkalmazás.
Fontos kiemelni továbbá azt is, hogy 2025. január 16-tól az olyan kevésbé elterjedt megoldások, mint az elektronikus személyi igazolvány, a telefonos azonosítás és az arcképes azonosítás sem lesz használható arra, hogy belépjünk az állam által üzemeltetett, ügyintézésre használható webfelületekre.
Az Ügyfélkapu+ igénylése okostelefon esetén a legrosszabb esetben is egy mindössze pár percet igénylő folyamat, de most lépésről lépésre átvesszük, hogy pontosan mit és hogyan kell elvégezni a sikerhez.
Minden további információ a 24.hu-n.