Ilyenkor Budapest környéki mentőállomásokról rendeltek fel személyzetet, viszont akkor onnan hiányoztak a mentők – állítja
Komáromi Zoltán, az Együtt egészségpolitikusa. A mentőszolgálat ezzel szemben azt közölte, hogy teljes kapacitással működnek a mentők, a betegellátás pedig folyamatos és zavartalan – olvasható a
hirado.hu portálján.
Azt több, név nélkül nyilatkozó mentős is megerősítette, hogy sofőrhiány biztosan van a mentőszolgálatnál. A probléma azonban nem új keletű. Körülbelül egy évvel ezelőtt már felröppent a sajtóban a hír, hogy a taxisok között toboroz az OMSZ önkéntes mentő gépkocsivezetői szolgálatra. Ahhoz, hogy szükség esetén helyettesíteni tudják a mentősöket, egy nyolcszor nyolc órás tanfolyam keretében kellett elsajátítaniuk az alapvető mentési ismereteket.
Komáromi Zoltán szerint úgy lehetne kezelni a problémát, ha megfelelő anyagi megbecsülés jutna a mentősöknek, ami csökkentené az elvándorlást és a fluktuációt.
Egy jól képzett mentőápolót, mentőtisztet a kórházi sürgősségi osztályokon sokkal jobban megfizetnek, mint a mentőszolgálatnál. Ez elvándorlást generál, de nem külföldre mennek, hanem maradnak ugyanazon a településen, csak átmennek egy másik osztályra. Sokan viszont kétlaki módon csinálják ezt, dolgoznak a mentőknél és utána a sürgősségi osztályon is, ami viszont életveszélyes. Nemcsak a saját életüket teszik tönkre a túlmunkával, hanem másokat is veszélyeztetnek – magyarázta Komáromi Zoltán.