• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Milyen orvoshoz mennek szívesen a gyerekek?

Lapszemle Forrás: 444.hu

A kampányban vizsgálják azt is, hogy hogyan tájékoztatják a gyerekeket és a szülőket.

A TASZ három évvel ezelőtt indította el a Gyerekkel vagyok! névre keresztelt kampányát, amiben azt vizsgálják, hogy a gyermekosztályt működtető egészségügyi intézmények mennyire gyerekbarát helyek. Ehhez kapcsolódva készítettek el most egy videót, amin három gyerek castingol két gyerekorvost, miközben a gyerek- és a felnőttszereplők is arról beszélnek, hogy milyen a gyerekbarát orvosi kezelés – írja a 444.hu portálján.

Három éve, a kampány kezdetén a fő hangsúly azon volt, hogy bennmaradhatnak-e a szülők éjszakára a gyerekük mellett a kórházakban. Sokáig az volt a hozzáállás, hogy kisgyerek, kis hely, de ma már az a szemlélet, hogy kisgyerek, még nagyobb hely – idézett egy kapcsolódó mondást Asbóth Márton, a TASZ projektvezetője. A kampány mostanra kiszélesedett, a szülők bennalvása mellett több mindenre is rákérdeznek a kórházaknál, amit az is magyaráz, hogy az elmúlt években számos pozitív változást tapasztaltak: Asbóth elmondása szerint látszik, hogy sok helyen egyre jobban odafigyelnek arra, hogy gyerekbarát ellátást nyújtsanak.

A kampányban vizsgálják azt is, hogy hogyan tájékoztatják a gyerekeket és a szülőket, megvalósul-e a személyre szabott tájékoztatás követelménye, azaz elmagyarázza-e részletesen az orvos, hogy mit és miért fog tenni, és mire lehet számítani a kezelés vagy beavatkozás után, valamint hogy részletes tájékoztatást ad-e az orvos felmerülő döntési lehetőségekről.

Vannak kórházak, melyekben tényleg érdemi fejlődés történt. Az egyik fontos tanulság, hogy úgy tűnik, sokszor elsősorban szándék kérdése a változtatás, akadnak olyan intézmények, melyekben anyagi források nélkül is képesek voltak gyerekbarátabbá tenni az ellátást. Ezt mutatja a TASZ kórházadatbázisa is: az ország nyugati felében ugyanúgy találni jobban és rosszabbul teljesítő kórházakat, mint keleten. A projekt során a TASZ számos hazai kórháznak küldött közérdekű adatigénylést, majd a beérkezett válaszok alapján értékelte, hogy mennyire gyerekbarátok az intézmények. Erről össze is állítottak egy adatbázist, itt végig lehet böngészni, melyik kórházban mi a helyzet ezen a téren. A teljes cikk itt olvasható