• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Minden fiatal élete fontos

Lapszemle Forrás: Napló Online

Növekedett a halálos áldozatok száma, az első nyolc hónapban tizenhat gyerek vesztette életét a közutakon.

Tavalyi adatokhoz képest összességében kismértékű javulás figyelhető meg a közlekedésbiztonság területén, ugyanakkor növekedett a halálos áldozatok száma, és aggodalomra ad okot, hogy az első nyolc hónapban tizenhat gyerek vesztette életét a közutakon a 2011-es tizenkettő halálos áldozathoz képest. Az elgondolkoztató adatok kedden a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), az Országos Baleset-megelőzési Bizottság (OBB), valamint a zánkai ifjúsági centrum által szervezett negyedik európai közúti biztonsági nap rendezvényén hangzottak el. A rendezvény szervezőinek az a célja, hogy elősegítsék a fiatalok tudatos szerepvállalását a biztonságos közlekedés érdekében, bővítsék elméleti és gyakorlati ismereteiket – írja a Napló – online.

Schváb Zoltán, az NMF helyettes államtitkára uniós adatokat ismertetve elmondta, hogy évente még mindig 31 ezer ember veszíti életét közlekedési balesetben, közülük 6000 fiatal, 86 százalékuk motoron vagy autóban hal meg.

A minisztérium célja, hogy óvodás kortól felkészítsék a fiatalokat a biztonságos közlekedésre; ezért is tették közzé a Fiatalok közlekedésbiztonsági nyilatkozata felhívást, ami többek között aktív szerepvállalásra ösztönzi az ifjúsági szervezetek tagjait és azokat, akik véleményformálóként hozzájárulhatnak a közlekedés biztonságosabbá tételéhez. Mint a rendezvényen kiderült, a korábbi évekhez képest több forrást biztosítottak a közlekedés biztonságossá tételéhez, így például 50 milliárd forintot fordítottak közlekedésbiztonsági projektekre: korszerű gyalogátkelők, körforgalmak építésére.

Míg 1990-ben 107 gyermek halt meg az országban közúti közlekedési balesetben, 2011-ben ez a szám már tizenkettőre csökkent, idén viszont a tendencia ismét negatív. Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője mondta ezt, aki hozzátette: az elmúlt húsz év eredményes volt, de az adatok azt mutatják, hogy van még mit tenni a közlekedésbiztonság területén. Megemlítette azt is, hogy a gyerekek többsége utasként vesztette életét, vagyis a felnőttek okozták a halálukat azzal, hogy nem megfelelően óvták őket.
Magyarország tavaly a közlekedési balesetekben elhunytak számának 14 %-os csökkenésével az európai élmezőnyben végzett.