Évről évre az orvosok kommunikációjára érkezik a legtöbb panasz.
Kevesebb lehet a panasz a jövőben az orvosok durva hangnemére, mostanában álltak munkába ugyanis az első olyan doktorok, akik már tanulták, hogyan kell a betegekkel beszélni. Évről évre azért teszik a legtöbb panaszt a betegek, mert nem megfelelő hangnemben beszélt velük az orvos, vagy kevés információt kapnak a betegségükről. Ezért egyre több orvosi egyetemen tanítják, hogyan kell beszélni a betegekkel - tudata az RTL Klub Híradó.
Évről évre az orvosok kommunikációjára érkezik a legtöbb panasz. Az elmúlt időszak majd 400 betegpanaszának nagy részét is emiatt tették. Tele volt a váró, egy betegre csak 2-3 perc jutott. A szakemberek szerint ez az egyik oka, hogy az orvosok nem jól kommunikálnak. A másik pedig, hogy nem tudják, hogyan kell.
„Az orvosok többsége azt mondja, hogy nagyon kevés az ideje, hogy egy fontos vagy rossz hírt közöljön a beteghez, az orvosok nagy része azt mondja – és ezt az orvosok mondják –, hogy ehhez nem is kap elég támogatást, nincs elég program, nincs elég képzés" – mondta Serényi János, az Értéktrend Consulting ügyvezetője. Ezért már több egyetemen is tanítják, hogyan kell a betegekkel beszélni.
„Az orvosképzés során most már olyan információkra oktatjuk az orvosokat, amiket ezekben a nehéz helyzetekben tudnak alkalmazni" – mondta Pilling János, a Semmelweis Egyetem pszichiátere. Az első kommunikációt is tanult orvosok mostanában álltak munkába.
De nem mindig a hangnemmel van gond. Sokszor túl sok és túlságosan szakmai információt adnak a betegeknek, akik nem sokat értenek belőle. Felmérések szerint ezért a legtöbb beteg, amikor kilép a rendelőből, csak a harmadára emlékezik annak, amit a doktor mondott.