• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nagy segítséget kapnak a fogyatékkal élők Budapesten

Lapszemle Forrás: mno.hu

Bemutatták Budapest belvárosának első olyan turistatérképét, melyet kerekesszékkel közlekedőknek készítettek.

Viszonylag kevés idő alatt sikerült egy könnyen kezelhető, átlátható és informatív applikációt létrehozni, melynek további fejlesztése folyamatosan zajlik – és ami a lényeg: nemcsak informatikusok, hanem a nagyközönség bevonásával is. Az applikáció - noha számítógépen is elérhető - az igazi dobás az okostelefonos alkalmazás – írja az mno.hu portálja.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója szerint fontos, hogy legyen interakció a „nem létező" kerekesszékes társadalom és a vállalat között. Nehézségnek nevezte, hogy korábban nem találtak olyan partnert, amely „egyedüliként, mindenki által elfogadva, ernyőszervezetként a kerekesszékeseket képviselte volna a turizmus szempontjából. Vannak klassz, nagyobb és kisebb civil kezdeményezések, de közülük nehéz volt kiválasztani a legmegfelelőbbet arra, hogy végigmenjen, végigcsinálja, és elmondja a rossz és jó tapasztalatait."

Kifejezett kérésként jelent meg, hogy a nem kerekesszékkel közlekedők ne igazán véleményezzék az alkalmazásban, hogy szerintük mi számíthat akadálynak, mivel könnyen tévútra vezethetik a célközönséget. „

Az automatikus mérésben tudnak segíteni, ám a helyek akadálymentességének felmérésében nem. Óvatosnak kell lenni, mert akinek nincs tapasztalata, nem megfelelően kategorizál – mondta Bodó Péter. A Route4U egyik alapítója elmondta azt is, már korábban kijöttek egy budapesti kerékpáros útvonaltervezővel, majd babakocsis kalandok után a kerekesszékkel közlekedők felé fordultak. Az ötlet tavaly június körül született, és azon melegében, augusztusban térképezést végeztek önkéntesekkel a Design Terminalnál. Szeptembertől decemberig részt vettek az Igen programban, majd idén januárban kezdték fejleszteni az appot.

A munka – tehát belső kerületek akadálymentes térképének előállítása – finanszírozása három részből tevődött össze: beletartozott az alkalmazásfejlesztés, melyet a Design Terminal támogatott 2,5 millió forinttal, korábban az alapítók saját tőkéje, illetve egy magánszemély bőkezű hozzájárulása. Reméljük, hogy valós társadalmi problémán segíthetünk egy kis, ötfős csapattal – húzta alá az alapító.