A megemelt óraszám jóval nagyobb lehetőséget teremt a változatos mozgásformák beemelésére.
Minimálisan, de javulni látszik a magyar diákok állóképessége, noha továbbra is minden negyedik tanuló túlsúlyos, és nagyon kevés a testnevelő pedagógus. Szakemberek szerint a mindennapos testnevelés feltételei egyre inkább adottak, a tantervi újítások pedig várhatóan megnövelik majd az iskolák szabadon felhasználható időkeretét, a tanárok mozgásterét - írta a magyarnemzet.hu.
A testnevelő tanárnak készülő fiatalok mintegy fele hosszú távon nem marad meg a pályán, pedig a felvételin még rendszerint nagy a túljelentkezés – mondta a lapnak Hamar Pál, a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének (MTTOE) elnöke. A Testnevelési Egyetem (TF) oktatásért felelős rektorhelyettese szerint a mindennapos testnevelés feltételein még mindig van mit javítani, de a tantervi-tartalmi megújítás jelentős szakmai javulást hozhat, a pedagógusoknak pedig nagyobb szabadságot.
Elmondása szerint míg 2007-ben mintegy 10,5 ezer testnevelő tanár dolgozott az iskolákban, számuk mára csaknem nyolcezerre csökkent, ennél pedig sokkal többre lenne szükség ahhoz, hogy lefedjék a köznevelés igényét.
– Nem mondhatjuk, hogy a bevezetés óta megoldódtak az infra-strukturális problémák, még mindig komoly hiányok tapasztalhatók. Az viszont tény, hogy van fejlődés, folyamatosan épülnek az új létesítmények, a tornatermek, a tanuszodák, és új felszereléseket, eszközöket is beszereznek. A hiányosságok ellenére azonban semmiképpen sem lehetett tovább várni az intézkedés bevezetésével – hangsúlyozta Hamar Pál.
A készülő Nemzeti alaptanterv (NAT) testneveléssel foglalkozó munkacsoportját is vezető szakember hozzátette: a megemelt óraszám jóval nagyobb lehetőséget teremt a változatos mozgásformák beemelésére, és várhatóan tovább emelkedik majd az iskolák, a pedagógusok által szabadon felhasználható időkeret is. – A felelősség óriási, hiszen a diákok jó részének az iskolai testnevelésóra jelenti az egyetlen mozgást az életében.