• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nagyot lépett előre a hétköznapi orvoslás a digitalizáció terén

Lapszemle 2021.08.09 Forrás: figyelo.hu
Nagyot lépett előre a hétköznapi orvoslás a digitalizáció terén

A technológia révén felszabaduló, kincset érő időből így több jut a törődésre, ezáltal a gyógyításra.

Igaz, hogy egy kikényszerített helyzetnek, a pandémiának volt köszönhető, de az egészségügyben gyorsan digitalizálhatóvá váltak a betegtörténetek, az előzmények dokumentálása, gyűjtése, s az orvosok és a betegek közötti kapcsolatok hatékonyabbak lettek. Az elektronikus időpontfoglalás, az e-recept nagy vívmány, csakúgy, mint a páciensek vizsgálati eredményeinek, a kórképeknek az online áttekintése az orvosi létesítményekben, kórházakban, klinikákon és klinikai kutatóközpontokban. Ezekkel jellemzően mindennap találkozhat a beteg akár a háziorvosánál is, de például az nem feltétlenül ismert, hogy a digitalizációs folyamatok annyira bevettek a diagnosztikában, hogy ma már nem kell fizikailag jelen lennie egy orvosnak a vizsgálatokon - írta a figyelő.hu.

Röntgen-, ultrahang- vagy MRI-vizsgálatok eredményeit egy másik városban dolgozó orvosnak küldik, aki ezek alapján állítja fel az anamnézist. Sőt az új 5G-s hálózatok segítségével bonyolult műtéteket is le lehet vezényelni akár egy másik országból, természetesen egy számítógép és arra alkalmas botkormányok segítségével.

Az egészségügyi ágazat sajátosságai miatt az informatikai szoftverekkel szemben támasztott követelmények igen szigorúak. Ennek az is oka, hogy az orvos és a beteg között bizalmi helyzet alakul ki; egy ilyen kapcsolat kialakítása géppel, robottal, digitalizált eszközzel aligha lehetséges. Az új rendszereknek ezért biztosítaniuk kell az érzékeny adatok biztonságos feldolgozását, a megbízhatóságot, valamint a gyors integrációt a már meglévő informatikai infrastruktúrával.

Az ügyfélélmény a digitális átalakulás egyik talán legismertebb kifejezése, az egészségügy tekintetében azonban magát a betegellátást és -gondozást foglalja magában. Nemcsak gazdasági, hanem egészségügyi szempontból is hatást gyakorol az, hogy milyen élményt kapunk. Befolyásolja, hogy milyen sebességgel gyógyul majd a páciens. „Csak akkora mértékben érdemes digitalizálni az orvos-beteg kapcsolatot, hogy olyan feladatokat automatizálunk, amelyek ezáltal nem teszik szükségessé, hogy a doktor valóban drága idejéből szenteljünk rájuk. Az orvos nemcsak a szaktudása, hanem a hiteles és bizalmat sugárzó jelenléte miatt is meghatározó szereplője a gyógyulásnak. A technológia révén felszabaduló kincset érő időből így több jut a törődésre, ezáltal a gyógyításra. A digitális megoldásokkal tehát – a gyógyszeriparhoz hasonlóan – a szellemi tőke kiaknázására, valamint szektorspecifikusan a törődés fejlesztésére kell törekedni – magyarázta Benkő Vilmos, a Rózsakert Medical Center társtulajdonosa a Liferay Hungary egyes iparágak digitalizációs trendjeit bemutató sorozatában. Továbbiak a cikkben