• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Neten rendeljük az egészséget

Lapszemle Forrás: Figyelő Online

Az emberek 48 százaléka néz utána a neten egészségügyi témájú kérdéseknek.

Az infokommunikációs robbanás elérte az egészségügyet is, ha betegek leszünk, rögtön az interneten tájékozódunk, amire már a marketingesek is reagáltak: egyre több egészségügyi információ, hirdetés árasztja el a világhálót. A magyarok vásárlási szokását azonban még mindig a televíziós reklámok befolyásolják a leginkább - járta körüla témát a Figyelő Online.

Szerencsés Dóra, a Szonda Ipsos Zrt. Healthcare divízióvezetője arról számolt be lapunknak, hogy az egészségiparban szerte a világban a marketingtevékenység egyre nagyobb szeletét teszi ki az online kommunikáció, ugyanis a szektor gyártó és forgalmazó vállalatai is alkalmazkodnak az info-kommunikációs robbanáshoz. Az Ipsos 2013-as nemzetközi online felmérése szerint az emberek 48 százaléka néz utána a neten egészségügyi témájú kérdéseknek. A világhálón való tájékozódók körében a nők arány magasabb, 55, a férfiaké 40 százalék. A magyarok aktívabbak a nemzetközi áltagnál: 59 százalékuk érdeklődik egészségügyi kérdések iránt. A nők aktivitása nálunk is magasabb, 67 százalék, mint a férfiaké, 50 százalék.
A szektor szereplői egy-egy gyógyszeripari termék, diagnosztikai eszköz, vagy egészségügyi szolgáltatás bevezetése előtt piackutatást végeztetnek, hogy minél pontosabb „lőjék" be a potenciális fogyasztói kört, vagy hogy megtalálják az utat a növekedéshez. Hamis vagy csak humbug a teljes cikkben