Az emberek 48 százaléka néz utána a neten egészségügyi témájú kérdéseknek.
Az infokommunikációs robbanás elérte az egészségügyet is, ha betegek leszünk, rögtön az interneten tájékozódunk, amire már a marketingesek is reagáltak: egyre több egészségügyi információ, hirdetés árasztja el a világhálót. A magyarok vásárlási szokását azonban még mindig a televíziós reklámok befolyásolják a leginkább - járta körüla témát a Figyelő Online.
Szerencsés Dóra, a Szonda Ipsos Zrt. Healthcare divízióvezetője arról számolt be lapunknak, hogy az egészségiparban szerte a világban a marketingtevékenység egyre nagyobb szeletét teszi ki az online kommunikáció, ugyanis a szektor gyártó és forgalmazó vállalatai is alkalmazkodnak az info-kommunikációs robbanáshoz. Az Ipsos 2013-as nemzetközi online felmérése szerint az emberek 48 százaléka néz utána a neten egészségügyi témájú kérdéseknek. A világhálón való tájékozódók körében a nők arány magasabb, 55, a férfiaké 40 százalék. A magyarok aktívabbak a nemzetközi áltagnál: 59 százalékuk érdeklődik egészségügyi kérdések iránt. A nők aktivitása nálunk is magasabb, 67 százalék, mint a férfiaké, 50 százalék.
A szektor szereplői egy-egy gyógyszeripari termék, diagnosztikai eszköz, vagy egészségügyi szolgáltatás bevezetése előtt piackutatást végeztetnek, hogy minél pontosabb „lőjék" be a potenciális fogyasztói kört, vagy hogy megtalálják az utat a növekedéshez. Hamis vagy csak humbug a teljes cikkben